کد خبر: 31609 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1401 - 20:59
بازگشت گرد و غبار به بوشهر

نوای جنوب:هواشناسی بوشهر از ادامه یافتن وزش باد، گردوغبار و مواج بودن خلیج فارس تا اوایل هفته آینده خبر داده است.

نوای جنوب:مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شدید شمال غربی شدید تا اواخر هفته بر روی دریا و استان است. بنابراین در این مدت ضمن اینکه سواحل و فراساحل استان مواج خواهد بود، همراه با وزش باد، خیزش گردوخاک ادامه خواهد یافت.

فرج اله شکوهی پور ادامه داد: انتظار است که ضمن ماندگاری پدیده گرد و غبار انتقالی از مناطق همجوار، به تدریج از شدت و غلظت آن کاسته شود.

وی همچنین گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شدید تا بسیار شدید شمال غربی در روز‌های جمعه تا یکشنبه آینده ( ۳۰ اردیبهشت تا اول خرداد) بر روی خلیج فارس و با شدت بیشتر در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: بر این اساس در این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور عنوان کرد: در این مدت، سرعت وزش بادِ شمال غربی در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی بیش از ۷۰ و در فراساحل بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین ارتفاع موج به ۱/۵ تا ۲/۵ متر می‌رسد و در سواحل و فراساحل جنوبی بیش از ۳ متر می‌شود.

او گفت: در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان خودداری شود و ضمن پرهیز از شنا، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین شنبه و یکشنبه با وزش باد شدید روی کشور عراق و تشکیل توده‌های گرد و خاک، احتمال انتقال گرد و خاک به روی خلیج فارس و استان بوشهر وجود دارد.

شکوهی‌پور ادامه داد: در این مدت احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و تأسیسات برقی و مخابراتی، آلودگی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی و اختلال در پرواز‌ها پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: مردم به‌ویژه کودکان، سالمندان و بیماران هنگام گرد و غبار از آمدوشد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند. همچنین برای مراقبت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات برنامه‌ریزی شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/31609