کد خبر: 31565 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 26 ارديبهشت 1401 - 06:18
در نشست خبری
مدیرکل مخابرات استان بوشهر:بدهی ۱۰ ساله یکی از ادارات استان بوشهر به مخابرات/۵G در بوشهر به شرط تبدیل سیم‌کارت+گزارش تصویری اختصاصی

نوای جنوب:(گزارش مژده پاینده)

مدیرمخابرات منطقه بوشهر گفت: پرداخت نکردن قبوض از سوی برخی مشترکان اداری چالش‌هایی جدی برای ارائه خدمات به مشتریان به‌وجود آورده به‌طوری که یکی از ادارات استان در ۱۰ سال گذشته یک ریال پرداختی نداشته است.                                 

نوای جنوب:علی مهرپویا صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: درآمدهای مخابرات ایران با هزینه‌ها توسعه سنخیت ندارد، افزایش نیافتن تعرفه برای ۱۲ سال متوالی،بدهکاری مشترکین سازمانی و خانگی و سرقت کابل‌های مخابراتی درآمد از جمله بزرگ‌ترین مشکلات مخابرات است.

مهرپویا بیان کرد: نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان زیان برای سال گذشته مخابرات استان بوشهر ثبت شده است.

وی در خصوص بدهکاری و پرداخت نشدن صورتحساب‌های مشترکین گفت: پرداخت نکردن قبوض از سوی برخی مشترکان اداری و شرکت های خصوصی که از بستر مخابرات استفاده می کنند چالش‌هایی جدی برای ادامه خدمات به مشتریان به‌وجود آورده است به‌طوری که یکی از ادارات استان بوشهر در ۱۰ سال گذشته یک ریال پرداخت نکرده است همچنین مشترک خانگی وجود دارد که ۱۲ سال است قبض تلفن را پرداخت نکرده است.

ماهیانه ۵۵۰۰ متر کابل مخابراتی در بوشهر به سرقت می‌رود

مهرپویا مدیرمخابرات منطقه بوشهر در خصوص سرقت‌ کابل‌های مخابراتی گفت: سرقت مکرر سیم و کابل ها  یکی از دلایل ایجاد اختلال در خدمات مخابراتی  در استان بوشهر است به‌طوری که ماهیانه ۵۵۰۰ متر از سیم کابل‌های استان به سرقت می‌روند و تخریب می‌شوند. 

این مقام مسئول با اشاره به به اینکه ۶۳ درصد پوشش اینترنتی استان بوشهر مربوط به شهرها است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد نقاط شهری استان مجهز به اینترنت ۴G و ۶ درصد دارای اینترنت ۳G و ۴ درصد فاقد اینترنت به دلیل منع فعال سازی پوشش هستند.

وی با بیان اینکه ۳۷درصد شبکه همراه اول در استان مربوط به روستاها است، اضافه کرد:  ۵۰ درصد نقاط روستایی مجهز به اینترنت ۴G و ۳۰ درصد ۳G و مابقی فاقد اینترنت هستند.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر خاطر نشان کرد: ۴۵ کیلومتر فیبر نوری در نقاط شهری برای افزایش پهنای باند تلفن همراه ایجاد و ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاها برای توسعه تلفن همراه روستایی انجام گرفته است.

ظرفیت پهنای باند ورودی استان بوشهر دو برابر نیاز این استان است

مهرپویا با اشاره به اینکه پارسال ۱۰۰ درصد پهنای باند ورودی استان بوشهر افزایش داشته است، عنوان کرد: اکنون پهنای باند مصرفی در استان بوشهر ۵۰ درصد ظرفیت اجرا شده تلفن ثابت استان است و در شهرستان‌های دشتی، جم و دیر ۶ برابر و در مابقی شهرستان‌ها ۲ برابر پهنای باند داشته‌ایم.

وی با اشاره به فعال بودن یک میلیون و ۷۰۰ هزار سیمکارت در استان بوشهر، بیان کرد: در حال حاضر ۸۱ درصد سیم کارت‌های استان بوشهر اعتباری و ۱۹ درصد دائمی هستند همچنین پارسال ۱۸۷ هزار سیم کارت اعتباری  واگذار و حدود ۱۷ هزار شماره تلفن دائمی به سیم کارت‌های استان افزوده شد.

۵G در بوشهر به شرط تبدیل سیم‌کارت

مدیرمخابرات منطقه بوشهر تاکید کرد: علی‌رغم اینکه اینترنت همراه اول در استان دارای تکنولوژی ۴G و ۳G است اما بوشهری‌ها استقبال خوبی از تبدیل سیم کارت‌های قدیم به جدید نداشته‌اند و تنها ۸۷ درصد از سیم کارت‌های همراه اول به سیم کارت جدید تبدیل شده‌اند و تا زمان که این رقم به ۹۵ درصد نرسد امکان راه اندازی اینترنت تلفن همراه بر بستر ۵G نخواهد بود.

مهرپویا خاطر نشان کرد: در استان بوشهر ۸۶ دفتر خدمات ارتباطی در قالب ۵۳ دفتر شهری، ۱۷ دفتر روستایی و ۱۶ نماینده فروش همراه اول فعال هستند.

این مقام مسئول بابیان اینکه پارسال ۵۲۰۰ مشترک جدید به تلفن ثابت استان بوشهر اضافه شد، عنوان کرد: ۷۵ درصد توسعه در شهرها و ۲۵ درصد مربوط به روستاهای استان بود.

اتصال شرکت‌های صنعتی مجموعه پارس جنوبی به فیبر نوری

مدیرمخابرات منطقه بوشهر یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم انجام شده در سال گذشته را اتصال شرکت‌های صنعتی مجموعه پارس جنوبی به فیبر نوری دانست و اظهار کرد: ارتباطات رادیویی تلفن ثابت و همراه یکی از مشکلاتی بود که صنایع نفتی مستقر در جنوب استان باآن درگیر بودند و پارسال باتلاش‌های صورت گرفته همه شرکت‌های پتروشیمی به فیبر نوری مثل متصل شدند و اکنون منتظر هستیم که شرکت‌ها برای دریافت این خدمات اقدام کنند.

مهرپویا تاکید کرد: در حال حاضر تنها ارائه دهنده خدمات فیبر نوری برای مشترکین خانگی مخابرات است و هیچ شرکتی در استان بوشهر توانایی ارائه سرویس اینترنت خانگی بر بستر فیبر نوری را ندارد.

وی گفت: پارسال حدود سه هزار مشترک جدید به مخابرات استان بوشهر افزوده شد و امسال نیز در تلاش هستیم تا پنج هزار اینترنت خانگی بر بستر فیبر نوری افزوده شود. 
 




































 






 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/31565