کد خبر: 31507 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 23 ارديبهشت 1401 - 13:03
اولتیماتوم به دولت درباره حقوق بازنشستگان/ دیگر بس است طاقتمان تمام شده!

نوای جنوب:یس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با انتقاد شدید از دولت گفت: به صراحت می گویم بازنشسته نان ندارد که بخورد.

نوای جنوب:ایران

 

به گزارش تازه‌نیوز،رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با انتقاد از وقت کشی هیات دولت برای تایید مصوبه هیات مدیره تامین اجتماعی در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: کاسه صبر بازنشستگان لبریز شده است به همین دلیل ما به دولت تا روز یکشنبه هفته آینده مهلت می دهیم وگرنه عواقب این کار با دولت خواهد بود.علی دهقان کیا در گفتگو با عصر خبر افزود: بازنشستگان تامین اجتماعی جزءنسل اول انقلاب بوده و وفاداری خود را در انقلاب و دفاع مقدس به خوبی نشان داده اند.

وی با انتقاد از همه دولت‌ها در بی توجهی به مطالبات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: به صراحت می گویم بازنشسته نان ندارد که بخورد.

او تصریح کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کفاف ۱۰ روز معیشت آنهاست و ۲۰ روز دیگر را بازنشسته یا  باید شغل دوم داشته باشد و یا باید شرمنده زن و فرزندان وخود.

دهقان کیا  با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار خود با اعضای دولت جدید مبنی بر آسیب دیدن اعتماد مردم به دولت و لزوم ترمیم این موضوع، تصریح کرد: برخی اقدامات دولت نه تنها در راستای اعتماد نیست که بر عکس باعث نارضایتی شدید و موج سواری بانیان وضع موجود است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: آیا طرح مصوبه هیات امنای تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت و تایید آن و پرداخت توسط سازمان متعلق به جامعه کارگری که دستش در جیب خود است و نه دولت ؛خیلی کاری سخت است؟ آیا عدم اجرای قانون و تاخیر در آن اسمش مردمی بودن است؟

وی گفت: تعیین تکلیف معیشت ۴ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی که با احتساب خانواده هایشان حدود ۱۲ میلیون نفر را شامل می شوند موضوع کم اهمیتی نیست .

او تعلل دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را باعث گستاخی برخی به جامعه کارگری و بازنشسته دانست و گفت: کانون عالی بازنشستگان و کانون های استانی که قول مسولان را به بازنشستگان اعلام می کنند مورد اتهام دروغ گویی قرار می گیرند.

وی درباره پرداخت یارانه و آزاد سازی قیمت ها هم گفت: می گویند یارانه ها با افراد مستمندان و مردم تعلق می گیرد .کدام مردم مگر بازنشستگان تامین اجتماعی مردم نیستند؟ دیگر بس است طاقتمان تمام شده است.

وی گفت: تامین اجتماعی کیسه دولت‌ها نیست و حق الناس است بنابراین همین جا اعلام می کنم ما پدران و مادران جامعه کار امروز در راه دریافت حق خود کوتاه نمی آییم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/31507