کد خبر: 31366 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1401 - 15:59
نفوذ موج بارشی به استان بوشهر/ بارش باران دور از انتظار نیست

نوای جنوب: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به نفوذ موج بارشی به استان گفت: احتمال بارش باران، برخورد صاعقه و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

نوای جنوب:فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز تا فردا شاهد نفوذ موج بارشی، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی، باد و گردوخاک در استان بوشهر خواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، از احتمال برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، آلودگی و کاهش کیفیت هوا و اختلال در پروازها خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: توصیه می‌شود که نسبت به حفاظت از سازه‌های موقت و مراقبت از محصولات کشاورزی اقدامات مورد نیاز انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم احتیاط و محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی، خواستار خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و غبار و همچنین احتیاط در ترددهای دریایی شد.

شکوهی‌پور ادامه داد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو، در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در برخی از نقاط استان و همچنین روی دریا دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: طی این مدت با نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار و همچنین تشکیل گردوخاک در برخی مناطق مستعد استان، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/31366