کد خبر: 31238 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1401 - 09:32
پزشکان منتظر اعلام تعرفه نشدند؛
افزایش خودسرانه حق ویزیت در بوشهر

نوای جنوب:افزایش خودسرانه و پیشاپیش حق ویزیت توسط بسیاری از پزشکان در شرایطی می باشد که هنوز نرخ های رسمی ابلاغ نشده و عملا بیمه های پایه و تکمیلی زیربار پوشش مابه تفاوت نرخ قدیم و جدید نمی روند و باید از جیب بیماران جبران شود.

نوای جنوب:

 

  با اینکه هنوز افزایش تعرفه‌ های درمانی به مراکز درمانی ابلاغ نشده، اما بسیاری از پزشکان در بوشهر خودسرانه اقدام به بالابردن حق ویزیت‌ ها کردند.

 طبق گفته بیماران، ویزیت های پزشکان که در سال گذشته 80 هزارتومان بوده، در هفته های اخیر به بالای 110 هزارتومان رسیده و به همین تناسب پزشکان فوق تخصص هم نرخ ویزیت شان تا 135 هزارتومان رسانده اند.

هر چند براساس مصوبه هیأت دولت، تعرفه‌ های پزشکی در بخش دولتی 20 درصد و در بخش خصوصی 24 درصد افزایش دارد، اما هنوز به مراکز درمانی ابلاغ نشده و طبق قانون افزایش تعرفه‌ها، فعلا غیرقانونی است.

تعرفه‌های جدید پزشکی هنوز ابلاغ نشده/دریافت وجه اضافه، تخلف است

در همین خصوص سعید معنوی، معاون دبیرخانه شورای‌عالی بیمه سلامت، گفته تا زمان ابلاغ تعرفه‌ های جدید، مراکز درمانی باید تعرفه‌ های مصوب هیأت وزیران برای سال 1400 را از بیماران دریافت کنند. 

وی ادامه داد: در صورتی که مراکز تشخیصی و درمانی نسبت به اعمال و اجرای هر یک از ارقام مذکور و دریافت وجه از بیماران اقدام کنند، تخلف کرده و این تخلف، به عنوان دریافت وجه غیرقانونی از مردم از سوی مراجع ذی ربط قابل پیگیری است.

افزایش خودسرانه و پیشاپیش حق ویزیت توسط بسیاری از پزشکان در شرایطی می باشد که هنوز نرخ های رسمی ابلاغ نشده و عملا بیمه های پایه و تکمیلی زیربار پوشش مابه تفاوت نرخ قدیم و جدید نمی روند و باید از جیب بیماران جبران شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/31238