نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 08 ارديبهشت 1401 - 11:50

نوای جنوب: نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۹ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس در این چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اختصاص یافت.





نوای جنوب:۶۹ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس در جنوب استان بوشهر اختصاص یافت

 

  نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۹ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس در این چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اختصاص یافت.

 

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام موسی احمدی در نشست با مدیرکل و شورای معاونان و مشاوران آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و ۲۵ میلیارد تومان  از محل  اعتبار وزارت نفت تامین شده است.

وی بیان کرد: همچنین با وجود پایان عملیات احداث برخی از مدارس و تامین تجهیزات، اما به دلیل مشکل برق، افتتاح این پروژه‌ها به تعویق افتاده بود که پس از برگزاری نشست مشترک با مدیران سازمان‌های مربوطه، ۹میلیارد تومان برای حل این مشکل و افتتاح مدارس در هفته دولت اختصاص یافته است.

احمدی یادآور شد: در مجلس نهم در نامه‌ای به وزیر نفت موضوع نخبه پروری را مطرح کردم که پس از آن نامه، تامین اعتبار این موضوع به سازمان منطقه ویژه واگذار شد که تاکنون نیز ادامه دارد و  پس از نشست‌های متعدد با وزیر و معاونان وزارت نفت، شورای راهبردی پتروشیمی‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ و ۳۸۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: ما پیگیریم که این اعتبار در سال جاری به یکهزار میلیارد تومان معادل نیم درصد صادرات پتروشیمی افزایش یابد.

احمدی با اشاره به اهمیت بومی گزینی در استخدام‌ها برای حل مشکل نیروی انسانی اظهار کرد: برای تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی با رایزنی فراوان موفق به افزایش سهمیه استان بوشهر شدیم که ۲۰۰ نفر فقط در شهرستان‌های کنگان و عسلویه تبدیل وضعیت شدند که گامی مهم در راستای حل مشکل نیروی انسانی در این ۲ شهرستان بود.

وی گفت: باید با استفاده از معلمان معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین و پرورش نسلی آینده ساز در مدارس استان فراهم شود.

احمدی افزود: گاهی اوقات در فضای مجازی بحث‌هایی در زمینه اختلاف نمایندگان استان با هم و یا نمایندگان با مسئولان استان بوشهر مطرح می‌شود که واقعیت عینی ندارد و به طور غیر واقعی به آن دامن زده می‌شود، هر چند اختلاف سلیقه برای حفظ منافع حوزه انتخابیه و استان طبیعی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شیخ موسی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار