کد خبر: 31116 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 05 ارديبهشت 1401 - 17:07
عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره بوشهری

نوای جنوب:هر از گاهی خبر انتقاد رسانه‌های اماراتی از او بابت این مسئله را می‌شنویم، اما حالا آقای سرمربی کار را تمام کرده است: «بازیکنی که صبح تا شب به فکر تفریح و گردش باشد به درد من نمی‌خورد.»

نوای جنوب:داستان لژیونرهای ناموفق ایرانی در لیگ‌های خارجی و به‌خصوص کشورهای حاشیه خلیج‌فارس این‌بار برای مهدی قایدی تکرار شد و این مهاجم تکنیکی و جوان که از او به‌عنوان یکی از استعدادهای آینده‌دار و درخشان فوتبال ایران یاد می‌شد هنوز به پایان نخستین فصل حضورش در شباب الاهلی امارات نرسیده درحال دیپورت شدن است و بعید است فصل بعد او را در این باشگاه اماراتی ببینیم.

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

به گزارش خلیج فارس؛ درخشش قایدی با لباس آبی استقلال خیلی زود چشم‌ها را به سوی او خیره کرد و بسیاری معتقد بودند او با تکنیک و استعداد ذاتی خود می‌تواند خیلی زود در باشگاه‌های اروپایی بازی کند اما حالا در همین تیم اماراتی هم به بن‌بست رسیده و حواشی و عدم تمرکز کافی‌اش روی فوتبال باعث شده تا کمتر از سوی مهدی علی، سرمربی تیم در هفته‌های اخیر مورد استفاده قرار گیرد و با ادامه این روند باید خیلی زود منتظر جدایی او از این تیم اماراتی باشیم.

جرقه‌ای که زود خاموش شد

قایدی فصل پیش یکی از ستاره‌های تیم مجیدی در آسیا بود و درخشش فوق‌العاده‌اش در مرحله گروهی باعث شد تا آبی‌ها با وجود گروه دشواری که در آن قرار داشتند بتوانند جواز صعود به مرحله بعد را کسب کنند. 3 گل و یک پاس‌گل و البته نمایش تاثیرگذاری که او در این رقابت‌ها داشت باعث شد تا تیم‌های زیادی برای خرید او به صف شوند و البته درنهایت ترجیح داد به همراه احمد نوراللهی راهی امارات شود تا در تیمی که یک سرمربی ایرانی‌الاصل در آن حضور دارد به فوتبالش ادامه دهد. 

قایدی که در شباب بیشتر به‌عنوان وینگر به میدان می‌رفت تنها پس از گذشت سه بازی توانست هوش بالا و تکنیک نابش را به رخ رقبا کشیده و در جریان دیدار برابر شارجه با دو گل و یک پاس‌گل یک تنه تیمش را به برتری 4 بر 3 رساند. حالا همه انتظار داشتند تا این ستاره تازه‌وارد این درخشش را ادامه داده و همانند ستاره‌هایی چون علی کریمی و فرهاد مجیدی بتواند یکی از ایرانی‌های موفق در لیگ امارات لقب بگیرد اما در 16 بازی بعدی برای تیمش تنها دو بار دیگر موفق به گلزنی شد و به تدریج به یک نیمکت‌نشین در الاهلی بدل شد.

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

با شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به نظر می‌رسید شاید شرایط برای او تغییر کند اما پس از اینکه در بازی نخستین تیمش تنها 45 دقیقه فرصت بازی برابر آخال ترکمنستان را پیدا کرد، در 4 بازی بعدی حتی در لیست شباب هم قرار نگرفت و مهدی علی تصمیم گرفت به جای او از دیگر بازیکنان تیمش استفاده کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد حضور قایدی در این تیم به روزهای آخر خود نزدیک شده و نه‌تنها در آخرین بازی مرحله گروهی بلکه در 6 بازی باقی‌مانده از لیگ امارات هم او شانس چندانی برای بازگشت به ترکیب اصلی نخواهد داشت. به‌خصوص که شباب هم‌اکنون با اختلافی 9 امتیازی نسبت به تیم چهارم در رتبه پنجم لیگ قرار دارد و بهتر شدن این رده بسیار دشوار به نظر می‌رسد. 

اگرچه در طول فصل چندین بار از وجود پیشنهاداتی از تیم‌های دیگر و حتی سلتیک اسکاتلند برای او اخباری منتشر شده بود اما با توجه به عملکردی که در این تیم داشته بعید است تیمی همچون سلتیک برای به خدمت گرفتن او پیش‌قدم شود و شاید سرنوشت او بازگشت به لیگ برتر و استقلال باشد. پیش از قایدی هم لژیونرهای دیگری هم با امیدهای زیادی از فوتبال ایران راهی تیم‌های خارجی شدند اما خیلی زود در مسیر بازگشت قرار گرفتند که در ادامه برخی از آنها را بررسی می‌کنیم.

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

سرانجام سرمربی الاهلی امارات به زبان آمد و حرفی را که همه مدت‌هاست در مورد مهدی قائدی می‌زنند، صراحتا بیان کرد. مهدی علی که ریشه ایرانی هم دارد، هفته‌هاست قید قائدی را زده و او را حتی در فهرست 18نفره تیمش هم قرار نمی‌دهد. هر از گاهی خبر انتقاد رسانه‌های اماراتی از او بابت این مسئله را می‌شنویم، اما حالا آقای سرمربی کار را تمام کرده است: «بازیکنی که صبح تا شب به فکر تفریح و گردش باشد به درد من نمی‌خورد.» این تیر خلاص به باقی‌مانده امیدها در مورد احیای مهاجم بوشهری بود.

از زمان حضور قائدی در امارات، انبوهی از تصاویر فردی و خانوادگی از او به ایران مخابره شد؛ عکس‌هایی که 95درصدشان غیرفوتبالی بودند. اگر کسی نداند ماجرا چیست، احساس می‌کند قائدی یک جهانگرد جوان و متمول است که برای لذت و سرخوشی راهی دوبی شده. در حقیقت اما او فوتبالیستی بود که الاهلی با قیمت بالا و اهداف جدی جذبش کرد، هرچند بعید است مدیران باشگاه حالا از چنین خریدی خوشحال باشند.

 نقطه برعکس کریمی

مهدی قائدی در ایران با علی کریمی مقایسه می‌شد و زمانی که او به الاهلی پیوست، این مقایسه برای اماراتی‌ها هم جذاب شد، چرا که جادوگر نیز در یک برهه به عضویت این تیم درآمده و نمایش‌های درخشانی ارائه داده بود. آن زمان از کریمی انتقاد می‌شد که چرا به جای قبول پیشنهادهای اروپایی، بهترین سال‌های جوانی‌اش را خرج فوتبال ساده‌گیر اماراتی‌ها کرده. شاید این نقدها درست هم بودند. کریمی اما یک روز تصمیم گرفت برود و رفت. کجا؟ بایرن‌مونیخ؟ با چه کیفیتی؟ به‌عنوان بازیکن فیکس!

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

نگاه نکنید به خزعبلاتی که بعضی کانال‌های فیک هواداری می‌نویسند و کریمی را در زمره بدترین خریدهای بایرن جا می‌زنند. حقیقت آن است که جادوگر به سرعت در جمع باواریایی‌ها به ترکیب اصلی رسید و قرارداد فصل دوم او هم به‌خاطر اینکه 25بازی برای بایرن انجام داده بود، به‌طور خودکار تمدید شد. بعد اما آن مصدومیت شدید لعنتی از راه رسید. کریمی در همان لیگ امارات و البته تیم ملی آنقدر خوب بازی کرده بود که بایرنی‌ها بیایند سراغش. این یعنی از الاهلی هم می‌شود رفت اروپا، اما نه با پاساژگردی و پرسه زدن در خیابان‌ها.

غایب بزرگ جام‌جهانی

مهدی قائدی جوری از کف رفته که این اواخر به تیم ملی هم دعوت نمی‎شود و البته کسی اعتراضی نسبت به این موضوع ندارد. این در حالی است که چند ماه پیش گروهی از هواداران استقلال دست روی خرخره دراگان اسکوچیچ گذاشته بودند و از سرمربی تیم ملی می‌خواستند مهدی را در ترکیب اصلی بازی بدهد! 

قائدی امروز اما جای دفاع ندارد. کسی که در فهرست 18نفره تیم میانه جدولی لیگ امارات قرار نمی‌گیرد، چه سهمی می‌تواند از تیم ملی ایران داشته باشد؟ با این دست فرمان، مهدی در مسیر از دست دادن جام‌جهانی قرار دارد. تنها حدود 200روز تا آغاز این رقابت‌ها باقی است و ستاره سابق استقلال در ترافیک خط حمله کار دشواری برای بازپس‌گیری جایگاهش دارد؛ چه در الاهلی و چه بیرون از آن.

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

نوسان عجیب

به‌طور کلی اما مهدی قائدی نوسان عجیبی بین متن و حاشیه داشته است. او اوایل فوتبالش به‌عنوان یک استعداد ناب مطرح شد، بعد به حواشی گرایش پیدا کرد و با آن داستان تصادف تا مرز وداع با فوتبال پیش رفت، در ادامه ازدواج کرد و بهترین روزهای فوتبالش از راه رسید و حالا انگار دوباره روی این خط سینوسی، هوس نزول به سرش زده است. قائدی نشان داده اگر دل به‌کار بدهد، پتانسیل خوبی برای رشد دارد، با فرم فعلی اما امید زیادی به او نیست.

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

واکنش کاربران درباره عملکرد چندوقت اخیر قایدی چیست؟

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

عملیات فریب در شب‌های دوبی علیه ستاره ایرانی

منبع:همشهری

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/31116