نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 15:44

نوای جنوب:فرماندار گناوه گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در خط مقدم پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان قرار دارند و در این زمینه ایفای نقش کنند.

نوای جنوب:فرماندار گناوه گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در خط مقدم پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌های این شهرستان قرار دارند و در این زمینه ایفای نقش کنند.

 

◽به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، محمدتقی صفری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: این نشست به منظور بررسی آخرین وضعیت و تمهیدات پیشگیرانه در آتش سوزی های احتمالی مراتع و جنگل ها با توجه به فصل گرما برگزار شده است.

◽وی اظهارداشت: دهیاران در هر روستا می‌توانند برای پیشگیری از آتش‌سوزی در سطوح وسیع و اطفای حریق از حضور کشاورزان و همیاران طبیعت و حتی داوطلبان جوامع محلی  بهره‌مند شوند.

◽صفری بیان کرد: اطلاع رسانی و آموزش به روستائیان، کشاورزان، تراکتورداران و کمبایبن داران در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی ها تاثیر بسیاری بر کاهش خسارات ناشی از این حوادث دارد که در این زمینه بخشداران و دهیاران برنامه‌ریزی کنند.

◽فرماندار گناوه گفت: دهیاران با همیاری مردم هر روستا و فراهم کردن کپسول های آتش نشانی و وسایل و تجهیزات ایمنی تا قبل از رسیدن نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر دستگاه‌های ذی ربط امدادی، برای خاموش کردن آتش اقدام کنند.

◽وی اظهارداشت: پایگاه‌های امدادی و آتش نشانان سطح شهرستان تجهیزات و وسایل در اختیار خود را بطور مستمر بازرسی و نظارت کنند تا در زمان کمک رسانی به اطفای حریق مراتع و جنگل ها با مشکلی مواجه نشوند.

◽صفری از دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز خواستار همکاری لازم در مواقع بحران آتش سوزی در مراتع و جنگل ها با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شد.

◽وی  بیان کرد: تمامی مغازه های سطح شهر نیز با مدیریت ایستگاه آتش نشانی به کپسول های اطفای حریق مجهز شوند و آموزش های لازم به آنها داده شود.

◽رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه  گفت: با شروع  فصل گرما ، آتش سوزی یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عوامل تخریب و نادبودی جنگلها و مراتع در سرتاسر جهان به شمار می آید و کشور  ایران و این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی از این  قاعده مستثنی نیست که همه ساله سطوح وسیعی از این منابع ارزشمند را تهدید  و خسارت‌های فراوانی به بار می آورد که جبران آنها، سرمایه های ملی را هدر خواهد داد.

◽زبیده دهداری با بیان اینکه، این سرمایه های طبیعی  در واقع سرمایه همه افراد هر سرزمین محسوب می‌شود و تخریب آنها در حکم تجاوز به اموال همه مردم است، افزود: تلاش برای حفظ و صیانت از این سرمایه ها  از جمله وظایف انسانی هر فردی است.

◽ وی بیان کرد: این اداره در سال ١٤٠٠، به مساحت ١٥ هکتار پویش نهالکاری اقدام کرد که این نشان از اهمیت جنگل‌کاری برای تمامی آحاد جامعه است.

◽دهداری ادامه داد: در شهرستان سه هزار هکتار جنگل دست کاشت و ٨٧ هزار هکتار مراتع وجود دارد که باید از اقدامات پیشگیرانه حریق برای صیانت از آنها استفاده کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه ◽گفت:  شهرستان شامل مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی است که مناطق بحرانی شامل جنگل‌های  دست کاشت چهارروستایی، پوزگاه، کدایی، احمدحسین و شول است.




کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار