نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 15:33

نوای جنوب:فرماندار گناوه گفت: لنجداران این بندر، شناورهای خود را به وسایل ایمنی از جمله سیستم و کپسول اطفای حریق به بهترین وجه مجهز کنند.

 





 

نوای جنوب: فرماندار گناوه گفت: لنجداران این بندر، شناورهای خود را به وسایل ایمنی از جمله سیستم و کپسول اطفای حریق به بهترین وجه مجهز کنند.

 

◽به گزارش روابط عمومی فرمانداری ، محمدتقی صفری در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی پاسخ به بحران این شهرستان  افزود: مجهز شدن شناورها به وسایل ایمنی از جمله کپسول آتش نشانی در مواقع بحرانی آتش سوزی ، کمک بسیار زیادی در جلوگیری از خسارت‌های هنگفت به سرمایه‌های مردم خواهد شد.

◽وی بر استفاده نکردن از موتورهای بنزینی در داخل شناورها تاکید کرد و اظهارداشت: علت عمده  آتش سوزی‌های شناورها، استفاده از این وسایل بوده است و لنجداران باید در این زمینه بسیار حساسیت نشان دهند.

◽رئیس ستاد مدیریت بحران گناوه بیان کرد:  توجه به نکات ایمنی در شناورها  که کمک بزرگی در پیشگیری از خسارت های هنگفت می شود ضرورت دارد و در این زمینه تعاونی لنجداران و اداره بندر و دریانوردی با همکاری همدیگر نظارت و اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی در ◽سطح بالا به لنجداران و ملوانان با هماهنگی فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گیرد.

◽صفری افزود: اداره بندرودریانوردی ، نیازمندی‌های خود را برای ایمن سازی در مواقع بحرانی اعلام کند تا در زمان بحران در کوتاه ترین زمان کمک گرفته شود.

◽فرماندار گناوه ادامه داد: نصب پمپ های بزرگ آب به همراه شلینگ در کنار ساحل و محل اسکله و لنگرگاه شناورهای باری و صیادی  مدنظر قرار گیرد.

◽وی بیان کرد: اداره بندر و دریانوردی شناروهای حمل بار در اسکله را برای پیشگیری از خسارت به آنها در زمان تردد، کنترل و مدیریت کند و در این زمینه  سرزده بازدید میدانی خواهد شد و اگر کوتاهی صورت گیرد برخورد می‌شود.

◽صفری افزود: استقرار نگهبان در شناورهای پهلوگرفته در اسکله بویژه دارای بار توسط لنجداران در اولویت قرار گیرد و ایمنی کردن بارج تخلیه کالاها ضرورت دارد.

◽فرماندارگناوه بیان کرد: ایستگاه آتش نشانی شهرداری اگر کمبودی در زمینه تجهیزات و ماشین آلات و نیروی انسانی دارد ، بررسی و اعلام کند.

شغل ۸۰ درصد مردم شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر به دریا و تردد به وسیله بیش از ۶۰۰ شناور باری به کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار