نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 فروردين 1401 - 15:41

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دیر به ریاست یونس باربرز فرماندار شهرستان و با حضورمدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر، علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دیگر اعضا برگزار شد.

  




نوای جنوب:جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دیر به ریاست یونس باربرز فرماندار شهرستان و با حضورمدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر، علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دیگر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری دیر؛ فرماندار شهرستان دیر در این جلسه با اشاره به خسارت 600 میلیون تومانی به شناورهای بندر دیر به دلیل مد شدید دریا گفت: درحال پیگیری از سوی ستاد بحران و دیگر مسئولان استانی و کشوری هستیم تا خسارات وارده را جبران کنیم.

یونس باربرز اظهار داشت: شهرستان دیر در حوزه دریا و دریانوردی بحران خیز است. در حال حاضر تمام اسکله‌های شهرستان دیر به استثنای اسکله اداره بندر ایمنی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه اراده همه مسئولین بلندپایه استان بویژه استاندار، احداث اسکله مناسب برای صیادان استاظهار داشت:  شهرستان دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی ایران باید ظرفیت‌ها و اسکله‌های متعددی در حوزه صیادی داشته باشد. 

باربرز افزود: اعتبار ساخت اسکله جدید در حال حاضر در توان شهرستان نیست لذا در پیش گرفتن اقدامی موقت ضروری می نماید که در تلاشیم با استفاده از امکانات استانی، ظرفیت خیرین و منطقه ویژه اقتصادی پارس و سایر دستگاه‌ها در ضلع شرقی اسکله شهرداری بازوی موقتی ایجاد شود تا این حوضچه محل امنی برای قایق‌ها باشد.

کورش دهقان نیز با اشاره به اینکه رویکرد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص کاهش سوانح، رویکرد پیشگیرانه است اظهار داشت: تصمیم‌های سازمان مدیریت بحران براساس فرمایشات مقام معظم رهبری است بنابراین اگر در مرحله پیشگیری خوب عمل کنیم، در مراحل دیگر بحران نیز با خسارت کمتری مواجه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: تمام تلاش امروز ما برای رفع مشکل صیادان است بنابراین صیادان نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

یونس باربرز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان دیر ابراز داشت: باتوجه به اینکه رویکرد هیئت قطری نسبت به بندر دیر رویکردی مطلوب است، مقرر شده تا زمینه مراودات بیشتر تجاری برای این کشور از بندر دیر فراهم شود و به زودی 2 دستگاه ایکس‌ری در این شهرستان نصب خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان دیر خاطر نشان کرد: به زودی بندر دیر و بندر الرویس قطر خواهرخوانده اعلام می شوند و امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه صادرات و تجارت دریایی رقم بخورد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
فرمانداری دیر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار