نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 فروردين 1401 - 16:18

نوای جنوب:مدیر منطقه یک شهرداری بندر بوشهر گفت: پروژه اصلاح هندسی تقاطع مقابل اداره ثبت اسناد شهرستان بوشهر با ۴ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

نوای جنوب:اخبار شهرداری بندر بوشهر* 

گزارش عملکرد هفتگی شهرداری منطقه یک به شرح ذیل*

 

 تخریب و اجرای دیواره کانال دفع اب های سطحی فاضلاب به طول ۵ متر و همچنین ساخت پل بتونی ورودی کوچه در خیابان خرد شرقی

 تخریب و تعمیر کامل دیواره کانال دفع آبهای فاضلاب به متراژ ۶ متر و به ارتفاع ۵۰ سانت در خیابان شهید عاشوری رو به رو خیابان دانشگاه پیام نور

تقویت روشنایی مجتمع خلیج فارس با نصب پایه و پرژکتور و کابل کشی 

 اجرای کانال دو طرفه دفع آبهای سطحی به متراژ ۱۶ متر و به ارتفاع ۴۰ سانت وهمچنین ساخت ونصب پل فلزی در ورودی کوچه بهارستان ۳۹ در خیابان شهید عاشوری

 بررسی روزانه پایه های روشنایی در خیابان ساحلی و نصب دریچه های ورودی کابل های برق از پارک سیادت تا سازمان ملی نفکش

 ساخت و نصب دریچه های فلزی۶۰*۶۰ کانال دفع آبهای فاضلاب در خیابان ساحلی ، کوچه رو به رو پارک سیادت ، کنار مسجد کوفه ، محله شنبدی ، خیان امام (ره)

 جمع آوری کامل راهبند های شکسته شده و آهن آلات به جا مانده در پیاده رو های خیابان شکری و هلالی

 گشت روزانه پرسنل تخلفات شهری (سد معبر و ساختمانی) جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی با کنترل نقشه ها و ساماندهی دستفروشان و بازار شهدا 

اخطاریه به تمامی کیوسک های سطح شهر جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و عدم عرضه قهوه و فست فود تا قبل از اذان مغرب

آموزش های شهروندی*

 

 تفاوت پسماند تر و خشک و روش جداسازی آن‌ها*

افزایش بی‌رویه زباله‌ها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی جوامع تبدیل شده است. روز به روز شاهد تولید زباله‌هایی هستیم که با توسعه صنعت، مصرف‌گرایی و شهرنشینی به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند. با کاهش مصرف‌گرایی و توجه به تفکیک زباله‌ها از مبدا، می‌توان به کاهش تولید زباله و فرایند بازیافت آن‌ها کمک بسیاری کرد. جداسازی پسماند تر و خشک از یکدیگر، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه ما به عنوان عضوی از جامعه می‌توانیم آن را اجرا کنیم و اثر مثبتی روی فرایند بازیافت زباله‌ها و محیط زیست بگذاریم.

اما برای تفکیک درست، ابتدا باید آگاهی خود را نسبت به انواع زباله‌ها بالا ببریم، چرا که شناخت درست انواع پسماند به شما در تفکیک هم کمک خواهد کرد. 

پسماند تر چیست؟

پسماند یا زباله تر زیست تخریب پذیر بوده و تجزیه می‌شوند. این زباله‌ها با مرور زمان دچار پوسیدگی شده یا فاسد می‌شوند. زباله‌های باقی‌مانده از مواد غذایی و خوارکی معمولا از پسماندهای تر محسوب می‌شوند. 

پسماند خشک چیست؟*

پسماند یا زباله خشک تجزیه ‌ناپذیر است و به مرور زمان دچار پوسیدگی یا فاسد شدن نمی‌شود. این زباله‌ها معمولا فاقد رطوبت بوده یا رطوبت بسیار کمی دارند. بیشتر پسماندهای خشک را می‌توان به راحتی تفکیک و بازیافت کرد، حتی می‌توان از آن‌ها برای استفاده مجدد هم بهره برد. پلاستیک، شیشه، فلز، پوشاک، کاغذ، لاستیک، فویل آلومینیومی، کارتن و مقوا بعضی از انواع پسماند خشک به شمار می‌روند.

 

اخبار شهرداری بندر بوشهر* 

 

 

تلاش بی شائبه همکاران در منطقه یک شهرداری بندر بوشهر :*

 

ساخت و نصب دریچه کانال آبهای سطحی بلوار وسط روبروی سازمان صدا و سیما به دلیل سرقت رفتن دریچه

چکش و تخریب دیوار پل خیابان خرد شرقی

قالب بندی کانال آبهای سطحی خیابان شهید عاشوری کنار مسجدالقران

نصب حفاظ و پایه های روشنایی خیابان ساحلی از سمت میدان المپیک به سمت میدان تشریفات

رفع خطر دریچه سرقت رفته خیابان ساحلی کنار مسجد کوفه

 

*📝مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شهرداری بندر بوشهر*

 

*ئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: در راستای جلوگیری از بیماری سگ‌ها، داروی خوراکی ضد انگل به سگ های کمپ سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر تزریق شد.*

 

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، فرشید کارمزد رئيس سازمان مدیریت پسماند در تشریح این خبر اظهار کرد: این داروها خاصیت ضدعفونی، ضد انگل و بیماری برای سگهای پناهگاه داشته که بر اساس برنامه زمانبندی نسبت به تامین و تزریق آنها اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت مطلوب و شایسته کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب یکی از برنامه های شاخص سازمان مدیریت پسماند است که در این راستا برنامه های متنوعی اجرایی شده است.

کارمزد ادامه داد: فاز دوم طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در بوشهر نیز بتازگی اجرایی شده و با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: در این راستا انتظار می‌رود شهروندان نیز همکاری لازم را با سازمان مدیریت پسماند داشته باشند تا طرح جمع‌آوری سگها از هرچه زودتر به سرانجام برسد.

 

*📝مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شهرداری بندر بوشهر*

 

*اخبار شهرداری بندر بوشهر* 

 

*دوره آموزشی فلوچارت و نمودار گردش کار در شهرداری بوشهر برگزار شد*

 

در پی ایجاد مدل پیشرفته شهر مجازی و شهرسپاری در حوزه شهرسازی برگزاری جلسات آموزشی و اجرای فلوچارت و نمودار گردش کار و فرآیندهای لازم در سازمان فاوا توسط شرکت صفا رایانه با حضور مدیران و کارشناسان حوزه شهرسازی، ماده 100، ماده 77، ماده ۵، امور مهندسین ناظر درآمد و نوسازی. 

 

*مدیریت ارتباطات و امور بین المل شهرداری بندر بوشهر*

 

روژه اصلاح مهندسی تقاطع مقابل ثبت اسناد شهرستان بوشهر بهره برداری شد*

مدیر منطقه یک شهرداری بندر بوشهر گفت: پروژه اصلاح هندسی تقاطع مقابل اداره ثبت اسناد شهرستان بوشهر با ۴ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 

ه گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، خداکرم ایزدپناه در تشریح این خبر اظهار کرد: اصلاح هندسی تقاطع های منطقه یک با هدف ارتقاء امنیت تردد و روان سازی ترافیک در محیط شهری در اولویت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اصلاح هندسی علاوه و روان‌سازی ترافیک در تسهیل عبور و مرور معابر شهری نیز نقش بسزایی دارد.

ایزدپناه ادامه داد: شماره دیگر از تقاطع های شهر بوشهر نیز شناسایی آنها انجام شده و به زودی پروژه اصلاح هندسی آنها اجرایی می‌شود.

 

ضیافت افطار پاکبانان شهرداری بندر بوشهر برگزار شد*

 

ضیافت افطار پاکبانان پنجشنبه شب در محفلی صمیمانه با حضور شماری از اعضای شورای  اسلامی شهر و مسئولان شهرداری بندر بوشهر برگزار شد.ه گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، در حاشیه این ضیافت صمیمانه شماری از پاکبانان فرصت را غنیمت دانسته و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر در میان گذاشتند.

ضیافت افطار پاکبانان خدوم و زحمتکش شهرداری که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی امسال در فضایی صمیمی برگزار شد.

این ضیافت در جهت ارج نهادن به تلاش های جبران‌ناپذیر پاکبانان و همچنین هدف از برگزاری آن نیز دیدار نزدیک بدون واسطه پاکبانان با مدیریت شهری است.

فرشید کارمزد رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز گفت: پاکیزگی و نظافت هر شهر را باید مدیون پاکبانی دانست که همواره با تلاشی جبران نشدنی برای وجود شهری سالم و پویا تلاش می کنند.

فرشید کارمزد افزود: شهرداری بندر بوشهر نیز در این راستا تلاش می‌کند تا نسبت به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های پاکبانان اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شهرداری بندر بوشهر*




 














 

 





 

 
 






کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار