نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 26 دي 1400 - 18:16
صبح امروز:

نوای جنوب:دکتر علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه بهره مندی بهینه از فرصت های اقتصادی ناشی از برگزاری جام جهانی در کشور قطر که با حضور مدیران دستگاه های اجرای ذی ربط برگزار شده بود گفت: سال آینده جام جهانی فوتبال برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود.





نوای جنوب:دکتر علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در جلسه بهره مندی بهینه از فرصت های اقتصادی ناشی از برگزاری جام جهانی در کشور قطر که با حضور مدیران دستگاه های اجرای ذی ربط برگزار شده بود گفت: سال آینده جام جهانی فوتبال برای اولین بار در خاورمیانه برگزار می شود. درست است که این بازی ها در کشور قطر انجام می شود اما به فراخور نزدیکی و دوری کشورهای دیگر با قطر، اثرات  این رویداد جهانی به سایر کشورها هم سرایت می کند. ما در نظر داریم که جام جهانی را به عنوان یک رخداد یک ماهه نبینیم. ما در برنامه های خود باید به این فرصت به عنوان یک پیشران نگاه کنیم. باید به گونه ای کار کنیم که برنامه های توسعه ای ما در زمینه های مختلف تولیدی، اقتصادی، گردشگری و زیرساختی، در سال های پس از جام جهانی نیز فعال بماند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر    با اشاره به ابعاد مختلف و گسترده جام جهانی افزود: در سال های اخیر حجم مبادلات تجاری با کشور قطر به طور فزاینده ای افزایش یافته و استان بوشهر به عنوان استان معین توسعه تجارت با کشور قطر، در کانون این گسترش مبادلات بوده است. در سال آینده نیز جام جهانی فوتبال به عنوان یک رویداد جهانی در این کشور برگزار می شود و لازم است کل کشور ایران به ویژه استان بوشهر از این فرصت استفاده لازم را ببرند. به همین منظور برنامه هایی به صورت شفاف و مشخص تهیه شده و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده ایم و آماده پذیرش و پیگیری برنامه های بیشتر هم هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی بیان نمود: برای توسعه گردشگری برنامه هایی از جمله برقراری خط کشتیرانی، تعریف جشنواره ها، فعال کردن تورها و ورزش های آبی، برگزاری نمایشگاه ها و معرفی جاذبه های استان، استقرار دفتر نمایندگی سفارت قطر در بوشهر برای صدور ویزا و فعال کردن خط تاکسی هوایی در دستور کار برای پیگیری استان قرار دارد.

در بخش صادرات محصولات مزیت دار استان نیز تقویت استاندارد محصولات کشاورزی، توسعه کشت سبزی و صیفی، اعزام هیأت های تجاری، حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های قطر، شناسایی نیازمندی های کشور قطر و استقرار رایزن اقتصادی در حال پیگیری است.

برخی از برنامه های در دست پیگیری در حوزه بهره مندی از بنادر، اسکله ها و پایانه های خروجی استان نیز تجهیز و بهسازی بندر دیر، تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی، فعال کردن خطوط هوایی است.

وی در ادامه گفت: برقراری و تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی منظم میان بوشهر و دوحه با استفاده از کشتی های باری- مسافری یکی از اصلی ترین برنامه است. هم اکنون کشتی گرندفری در بندر بوشهر حاضر است. این کشتی ظرفیت حمل 40 کانتینر و تا 700 خودروی سواری دارد و برای حمل مسافران نیز 250 اتاق و 512 تخت مسافرتی و 1000 صندلی (در 5 کلاسه مختلف) و سایر امکانات رفاهی دارد. این شناور چند مدتی است که در بندر بوشهر پهلو گرفته اما به دلیل مشکل سوخت تاکنون قادر به فعالیت نشده است. ما به جد به دنبال حل مشکل آن هستیم تا این خط را فعال کنیم.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
باستین

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار