کد خبر: 28645 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 26 دي 1400 - 07:33
ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ مشخص شد+جدول

نوای جنوب:هزینه ویزیت پزشک فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ به ۲۹۴ هزار تومان خواهد رسید. یک پزشک متخصص بابت ویزیت ۳۰ بیمار در یک روز حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. این پول همین حالا با ارزش ۳۲۰ دلار و هفت گرم طلا ۱۸ عیار برابری می‌کند

نوای جنوب:هزینه ویزیت پزشک فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ به ۲۹۴ هزار تومان خواهد رسید. یک پزشک متخصص بابت ویزیت ۳۰ بیمار در یک روز حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. این پول همین حالا با ارزش ۳۲۰ دلار و هفت گرم طلا ۱۸ عی

 

 سازمان نظام پزشکی کشور امروز شنبه ۲۵ دی تعرفه ویزیت پزشک در سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش فرارو، بر این اساس هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به ۱۸۴ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به ۲۵۴ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به ۲۹۴ هزار تومان خواهد رسید که این ارقام در مقایسه با امسال رشد ۴۰ درصدی خواهد داشت.

یک| هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به ۱۸۴ هزار تومان خواهد رسید. تصور کنید، یک پزشک عمومی در طول روز ۲۰ بیمار مراجعه کننده داشته باشد. آنوقت مبلغ دریافتی پزشک عمومی از این تعداد بیمار در طول یک روز معادل سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این عدد از کف حقوق ماهانه کارگری ۲۰۰ هزار تومان بیشتر است. اگر پزشک عمومی در طول ماه به همین اندازه بیمار داشته باشد، مبلغ دریافتی او از ۱۱۰ میلیون تومان فراتر می‌رود و با دو ماه کار کردن، توانایی خرید ساینا S را خواهد داشت؛ به‌شرطی که قیمت ساینا S، سال بعد حول‌وحوش ۲۱۰ میلیون تومان باقی بماند.

حالا اگر تعداد بیماران روزانه یک پزشک عمومی دوبرابر شود، مبلغ دریافتی روزانه او از این تعداد بیمار به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد و این رقم در طول سال به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران، رقم دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ارزش یک خانه ۸۵ متری در پایتخت است.

دو| هزینه ویزیت پزشک متخصص در سال آینده ۲۵۴ هزار تومان است. رقمی که امسال حدود ۱۵۳ هزار تومان بود و در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰ درصدی خواهد داشت. اگر یک پزشک متخصص بتواند در طول روز ۲۰ بیمار را ویزیت کند، مبلغ دریافتی او به پنج میلیون و ۸۰ هزار تومان می‌رسد. الان با پنج میلیون تومان می‌شود ۱۸۰ هزار دلار خرید یا معادل آن ۴.۲ گرم طلا خریداری کرد.

با یک ضرب ساده مبلغ دریافتی ماهانه پزشک متخصص در سال ۱۴۰۱ –با احتساب ویزیت ۲۰ بیمار در طول روز- به ۱۷۰ میلیون تومان می‌رسد که همین الان کفاف خرید پراید صندوقدار را می‌دهد.

در مرکز شهر و در محدوده‌ای مثل منطقه ۱۱ متوسط قیمت خانه‌های ۶۰ متری حدود یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان است و یک پزشک متخصص با رقم دریافتی خود از بیماران طی هفت ماه توانایی خرید چنین خانه‌ای را خواهد داشت.

اگر تعداد بیماران یک پرشک متخصص در طول روز را دوبرابر تعداد قبلی یعنی ۴۰ نفر درنظر بگیریم، آنوقت رقم دریافتی روزانه این پزشک به ۱۰ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند. رقمی که در طول سال تقریبا معادل سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و با قیمت یک خانه ۱۱۵ متری در تهران برابری می‌کند.

سه| هزینه ویزیت پزشک فوق تخصص در سال بعد ۲۹۴ هزار تومان است. بیمارانی که سال بعد به پزشک فوق متخصص مراجعه می‌کنند، ۴۰ درصد بیشتر از امسال می‌پردازند. چون در سال ۱۴۰۰ هزینه ویزیت پزشک فوق متخصص ۱۷۷ هزار تومان بود. اگر فرض کنیم تعداد بیمار‌های مراجعه کننده به یک پزشک فوق متخصص در طول روز ۳۰ نفر باشد، مبلغ دریافتی این پزشک تقریبا معادل هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بابت ۲۴ ساعت است. با این پول همین الان می‌شود ۵۸ کیلو گوشت قرمز خرید.

با رقم دریافتی پزشک فوق متخصص از این تعداد بیمار طی یک هفته امکان خرید آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت وجود خواهد داشت و مبلغ دریافتی یک ماه پزشک فوق متخصص از این تعداد بیمار کفاف خرید سمند سورن و کوییک پلاس اتوماتیک را می‌دهد.

فرض کنیم یک پزشک فوق متخصص در طول سال ۱۴۰۱ روزانه همین تعداد بیمار و مراجعه‌کننده داشته باشد. آنوقت رقم دریافتی او از ویزیت بیماران به سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان می‌رسد. با این پول همین حالا می‌شود هیوندا آزرا صفرکیلومتر خرید.

مقایسه هزینه ویزیت پزشک در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

پزشک هزینه ویزیت در سال ۱۴۰۰ هزینه ویزیت در سال ۱۴۰۱
پزشک عمومی ۱۱۱ هزار تومان ۱۸۴ هزار تومان
پزشک متخصص ۱۵۳ هزار تومان ۲۵۴ هزار تومان
پزشک فوق تخصص ۱۷۷ هزار تومان ۲۹۴ هزار تومان

کلمات کلیدی خبر : ویزیت پزشک هزینه ویزیت پزشکار برابری می‌کند

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/28645