کد خبر: 28560 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1400 - 20:59
استاندار بوشهر:زیبنده نیست استان بوشهر با مشکل برق در تابستان مواجه باشد(تصاویر)

نوای جنوب:، احمد محمدی زاده در نشست با مدیران شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اظهار داشت: از مدیران شرکت برق منطقه ای بوشهر و فارس می خواهیم تا قبل از فصل تابستان مشکلات موجود برای تامین برق ایمن در استان بوشهر را سامان دهند

نوای جنوب:احمد محمدی زاده در نشست با مدیران شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اظهار داشت: از مدیران شرکت برق منطقه ای بوشهر و فارس می خواهیم تا قبل از فصل تابستان مشکلات موجود برای تامین برق ایمن در استان بوشهر را سامان دهند.

وی بیان کرد: شایسته مردم بوشهر نیست با وجود تولید بیش از 5 هزار مگاوات برق، امام همچنان شبکه برق در شهر بوشهر با مشکل مواجه باشد، و به صورت جدی از شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر می خواهیم مشکلات موجود را حل کنند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: قطعی و بروز مشکلات تامین برق علاوه بر بروز مشکلات برای مردم، فعالان اقتصادی و صنعتگران را هم با مشکل مواجه خواهد کرد به طوری که هم اکنون 10 هزرا هکتار مزرعه پرورش میگوی استان اگر با مشکل برق مواجه شوند، تولید، اشتغال و صادرات استان هم با موانع زیادی رو به رو می شود.
محمدی زاده بیان کرد: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر تدابیر و اقدامات لازم را برای تامین برق ایمن در استان بوشهر به ویژه برای فصل تابستان بیاندیشد و پروژه های نیمه تمام خود در استان را هم تکمیل کند.
یدالله حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر هم در این نشست با اشاره به برخی شاخص های شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر گفت: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با 15 هزار و 500 کیلومتر طول خطوط برق، جایگاه اول را در کشور دارد.
وی بیان کرد: در استان بوشهر تا پیش از انقلاب 229 کیلومتر خط فشار قوی انتقال موجود بوده، اکنون هم 4 هزار کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع در استان بوشهر وجود دارد.
حقیقی با اشاره به وجود 60 ایستگاه فوق توزیع و انتقال در استان بوشهر افزود: در استان بوشهر 2800 مگاوات تولید برق توسط وزارت نیرو و 2400 مگاوات هم توسط وزارت نفت انجام می شود و میزان مصرف برق این استان 2500 مگاوات است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر خاطرنشان کرد: تولید برق بوشهر قبل از انقلاب 12 مگاوات بوده  واکنون این رقم 425 درصد رشد یافته است.
وی بیان داشت: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر 17 مشترک بزرگ شامل انرژِ اتمی، پالایشگاه ها و کارخانه های تولید سیمان دارد که 494 مگاوات از تولید به این صنایع اختصاص می یابد.
حقیقی اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم تامین برق بوشهر خط انتقال پست چغادک به بوشهر است  که به دلیل فرسودگی همواره موجب بروز مشکل و قطعی برق می شود که برای رفع این مشکل اقدامات لازم در دست انجام است.














لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/28560