نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 16 دي 1400 - 17:26
در گفتگو با نوای جنوب:

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به ظرفیت بزرگ اعتبارات سفر ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر، ضرورت به فرجام رساندن طرح های توسعه منابع آب توسط استاندار بوشهر  به خوبی تشریح شد و اعتباراتی نیز به بخش آب اختصاص داده شد.

علی محمدی گفت: یکی از پروژه های مورد توجه در سفر ریاست جمهوری سد دالکی است که اعتباراتی از چند منبع از جمله اعتبارات مصوب سفر و تهاتر نفت برای آن تعریف شده است.





نوای جنوب: با اقدامات انجام شده در راستای تحقق اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری، سد دالکی در انتظار تخصیص بودجه مناسبی از اعتبارات سفر و تهاتر نفت می باشد.

 

 

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: به منظور تسریع در تکمیل سد دالکی، از کلیه ظرفیت های قانونی موجود به منظور جذب اعتبارات استفاده می‌شود.


علی محمدی خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از استراتژیک‌ترین طرح های استان بوشهر است که در دو حوزه مهم جلوگیری از بروز خسارات سیلاب های رودخانه دالکی و تامین آب پایدار نخیلات شبکه آبیاری پایاب این سد به ایفای نقش می پردازد.

وی افزود: کل سرمایه گذاری لازم برای احداث سد دالکی یک هزار و 300 میلیارد تومان است که تا کنون حدود 150 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

محمدی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی 36 درصدی این سد، پیشرفت اعتباری آن حدود 11 درصد است و به منظور تکمیل آن، نیازمند به جهشی در بحث تخصیص بودجه می باشیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به ظرفیت بزرگ اعتبارات سفر ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهور به استان بوشهر، ضرورت به فرجام رساندن طرح های توسعه منابع آب توسط استاندار بوشهر  به خوبی تشریح شد و اعتباراتی نیز به بخش آب اختصاص داده شد.

علی محمدی گفت: یکی از پروژه های مورد توجه در سفر ریاست جمهوری سد دالکی است که با تلاش و پیگیری مستمر دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر  اعتباراتی از چند منبع از جمله اعتبارات مصوب سفر و تهاتر نفت برای آن تعریف شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تجهیز بسیار مناسب این کارگاه و آمادگی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای بدنه اصلی سد، مبلغ 360 میلیارد تومان برای رسیدن به ترازی ایمن طی 2 سال در اعتبارات سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

محمدی تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات در قالب تهاتر نفت نیز به منظور پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه و همچنین پیشبرد آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: سازکارهای تامین اعتبار از طریق تهاتر نفت در این پروژه دیده شده است و تخصیص آن در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.


وی افزود: در سال جاری علاوه بر اعتبارات بودجه عمومی تا کنون 35 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه تخصیص داده شده است و مراحل اجرایی تهاتر نفت نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تاثیرات ناشی از تکمیل سد دالکی گفت: سد دالکی موجب کاهش میلیاردها تومان خسارت ناشی از سیلاب به تاسیسات زیربنایی، جاده ها، زیرساخت های آب و برق، شبکه های آبیاری، مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی خواهد شد.

محمدی افزود: از سوی دیگر، این سد باعث جلوگیری از خروج حجم عظیمی از رواناب به دریا و بهرمند شدن ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های موجود در مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان از آبی پایدار خواهد شد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
احمد محمدی زاده

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار