نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 آذر 1400 - 19:27

نوای جنوب:سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از خرید و راه‌اندازی دستگاه جراحی عمل کاتاراکت چشم (فیکو) پیشرفته در این بیمارستان خبر داد.

نوای جنوب:سرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان از خرید و راه‌اندازی دستگاه جراحی عمل کاتاراکت چشم (فیکو) پیشرفته در این بیمارستان خبر داد.شهرام جلال پور در مصاحبه با روابط عمومی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ضمن اعلام این خبر گفت: به علت شرایط آب و هوایی استان بوشهر بیماری‌های چشم بیشتر از سایر مناطق کشور در بین مردم شایع است، لذا نیاز مراجعین و بیماران به اعمال چشم‌پزشکی بیش از سایر مراکز درمانی در سطح کشور احساس می‌شود.


وی تصریح داشت: یک دستگاه پیشرفته فیکو جهت انجام اعمال جراحی کاتاراکت (آب‌مروارید) خریداری و در اتاق عمل بیمارستان شهید گنجی برازجان نصب و به بهره‌برداری رسید.

 


جلال پور ارزش ریالی این دستگاه را 16 میلیارد ریال خواند و افزود: دستگاه مزبور یکی از بهترین برندهای بین‌المللی است و از تکنولوژی بروز سال 2021 میلادی بهره می‌برد.


وی با اشاره به بار مالی سنگین اعمال جراحی کاتارکت برای بیماران خصوصاً بیماران بی‌بضاعت اضافه کرد: با استقرار این دستگاه در اتاق عمل این بیمارستان امید می‌رود با انجام اعمال جراحی توسط پزشکان متخصص چشم‌پزشکی این بیمارستان، بار مالی خیلی زیادی از دوش مراجعین و بیماران عزیز در مقایسه با انجام این عمل در بخش خصوصی برداشته شود.


خرید و راه‌اندازی یک دستگاه (ای‌ام جی) دستگاه نوار عصب و عضلهسرپرست بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان همچنین اظهار داشت: یک دستگاه (ای‌ام جی) دستگاه نوار عصب و عضله هم به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون ریال در ماه گذشته خریداری و در درمانگاه تخصصی هفده شهریور برازجان راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: درمانگاه 17 شهریور فاقد دستگاه (ای‌ام جی) نوار عصب و عضله بود، لذا بیماران برای دریافت خدمات نوارهای عصب و عضله مجبور به مراجعه به بخش خصوصی بودند که با راه‌اندازی این دستگاه در درمانگاه تخصصی 17 شهریور باعث افزایش سرعت و دقت در تشخیص پزشکان مغز و اعصاب شده و هم از نظر هزینه‌ای، این خدمات با قیمتی بسیار پایین‌تر از بخش‌های خصوصی در اختیار بیماران عزیز قرار می‌گیرد.
جلال پور از زحمات همه کسانی که در خریداری و استقرار این دستگاه‌ها در بیمارستان شهید گنجی برازجان نقش مؤثری داشتند به‌خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دکتر سعید کشمیری تشکر و قدردانی کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
بیمارستان گنجی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار