کد خبر: 27917 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 19 آذر 1400 - 09:33
دستگیری برادران مسلح زورگیر

نوای جنوب:فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری زورگيران مسلح منازل شهرستان‌های شمالی استان در عملیات شب گذشته مأموران انتظامی "خرم بید" خبر داد.  

نوای جنوب:فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری زورگيران مسلح منازل شهرستان‌های شمالی استان در عملیات شب گذشته مأموران انتظامی "خرم بید" خبر داد.  سردار "رهام‌بخش حبیبی" ، اظهار داشت: شب گذشته در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع 3 فقره سرقت به عنف مسلحانه منزل توسط سرنشينان يك سواري پژو پارس در حوزه شهرستان‌های "آباده، اقلید و خرم‌بید"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه سارقان با يك قبضه اسلحه كمري سوژه‌هاي خود را انتخاب و با ترفندهاي خاصي وارد منازل مورد نظر شده و با تهديد اسلحه پس از بستن دست و پاي صاحبان منزل اقدام به سرقت اشيا كم حجم و با ارزش از جمله طلاجات، موبايل، وجه نقد و ... مي‌كردند.  
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: بلافاصله طرح مهار اجرا و محورهای ورودی و خروجی این شهرستان‌ها تحت نظر قرار گرفت و در نهایت مأموران انتظامی شهرستان خرم‌بید خودرو پژو پارس متعلق به سارقان را شناسايي و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي آن را توقیف كنند.
سردار "حبيبي" گفت: در این خصوص راننده و 2 سرنشین دستگیر و در بازرسی از اين خودرو یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه 15 عدد فشنگ، تعدادی سلاح سرد و مقادیری طلاجات مسروقه کشف شد.
اين مقام ارشد انتظامي با بیان اینکه متهمان (3 برادر و يك پسر عمو) پس از انتقال به مقر انتظامی در تحقیقات اوليه به سرقت به عنف مسلحانه از منازل در حوزه شهرستان‌های شمالی استان فارس اقرار کردند، افزود: در این خصوص یکی دیگر از همدستان این سارقان كه به سمت شيراز متواري شده بود در حوزه شهرستان "مرودشت" نيز شناسایی و دستگیر شد.
وي با بيان اينكه در سوابق سارقان كه ساكن شهرستان "خرم‌آباد" (از توابع استان لرستان) هستند 25 فقره سرقت مسلحانه، يك فقره قتل و ايراد ضرب و جرح عمدي در استان‌هاي فارس، اصفهان و خراسان رضوي به چشم مي‌خورد، به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه هشدار داد که امنیت مردم خط قرمز پلیس است و اين فرماندهي با مجرمان قاطعانه و برابر قانون برخورد می‌کند.
مرگ 2 نفر در چاه به علت گازگرفتگي
فرمانده انتظامي شهرستان "شيراز" از مرگ دو مرد حدودا 30 و 40 ساله بر اثر گاز گرفتگي حین کار در چاه فاضلاب خبر داد.
 "فرج شجاعي" ، در تشریح این خبر بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر گاز گرفتگي در شهرك گلستان شيراز، بلافاصله مأموران كلانتري 27 به همراه نیروهای امدادی يه مجل اعزام شدند.
وي افزود: با حضور مأموران در محل و در بررسي‌های اولیه مشخص شد 2 نفر حين كار كردن در چاه فاضلاب دچار گاز گرفتگي و فوت كرده‌اند.
فرمانده انتظامي شهرستان "شيراز" با بيان اينكه با كمك نیروهای امدادی اجساد متوفيان از چاه بيرون و تحويل پزشك قانوني شد، به شهروندان توصيه كرد حين كار كردن حتما نكات ايمني و هشدارهاي پليسي را رعايت كنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشيم.
 دستگیری 4 سارق و مالخر در"ممسنی"
فرمانده انتظامی "ممسنی" از دستگيري 3 سارق حرفه‌اي و يك نفر مالخر و کشف 21 فقره انواع سرقت در اين شهرستان خبر داد.
 "محمد نیکبخت" ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات و محتویات خودرو در شهرستان ممسنی، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در اين خصوص 3 سارق حرفه‌اي و یک مالخر را شناسایی و آنان را طي دو عمليات ضربتي دستگير كنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان 100 گرم تریاک، ۴۰ عدد جک فلزی، ۷۰ عدد قالب بتون ریزی، 25 عدد موتور کولر، یک عدد سم پاش، 200 متر کابل مخابراتی و 3 عدد کپسول گاز و ... کشف شد.
 "نيكبخت" با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 21 فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات و محتویات خودرو اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
رفع تصرف 30 ميلياردي اراضي ملي
فرمانده انتظامی "ارسنجان" از رفع تصرف 16 هکتار از اراضي ملي به ارزش 30 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 
 "محمدعلی فرهادی"، در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با جرایم اقتصادی و همچنين در پي مراجعه نماينده منابع طبيعي ارسنجان مبني بر تصرف غيرقانوني 16 هكتار از اراضي ملي توسط فردي سودجو، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامي به همراه نماينده منابع طبيعي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند 16 هکتار اراضي ملي را رفع تصرف و به بيت‌المال بازگردانند.
فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های مذكور را 30 میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
کشف 10 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق در"اوز" 
فرمانده انتظامي "اوز" از کشف 10 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال خبر داد.
 "هادي محمديان"، بيان كرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه دو نفر اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگا‌‎هاي استخراج ارز دیجیتال در منزل خود می‌کنند كه موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل‌هاي مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان‌ها 10 دستگاه ماینر قاچاق همراه با سایر متعلقات مربوطه کشف كردند.
فرمانده انتظامی "اوز" با اشاره به اینکه در اين راستا دو نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق كشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند.
 "محمديان" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
دستگیری سارق با 20 فقره سرقت  در "فیروزآباد"
فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" از دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت خبر داد.
 "مهدی جوکار" ، بيان كرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه‌دار شدند و وي را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر كردند.
فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" تصريح كرد: متهم در تحقیقات پلیسی به 20 فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
اين مقام انتظامي به شهروندان توصیه کرد: مغازه‌ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن كنيد و در صورت امکان از نگهبان استفاده تا سارقان نتوانند با اهداف شوم خود برسند. 
پژو پارس در مشهد سرقت و در کازرون کشف شد
فرمانده انتظامی "کازرون" از کشف پژو پارس مسروقه توسط ماموران انتظامی پاسگاه "کمارج" اين شهرستان خبر داد.
 "اسماعیل زراعتیان" ، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "کمارج" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو پارس که در جای خلوت و تاریک پارک بود مشکوک شدند.
وي با بيان اينكه در استعلام از پلاک اين خودرو مشخص شد سابقه سرقت از مشهد دارد، عنوان داشت: تلاش براي دستگيري سارق متواري ادامه دارد.
فرمانده انتظامي "كازرون" خاطر نشان كرد: پيشگيري از جرائم، برخورد با سارقان و جلب رضايت عمومي از اهداف اين فرماندهي است و از رانندگان وسايل نقليه درخواست مي‌شود با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، زمينه آرامش و آسايش خود را فراهم و دست سارقان را در رسيدن به اهداف پليدشان كوتاه كنند.
دستگيري راكب و كشف گنج‌ياب قاچاق
فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف يك دستگاه گنج‌ياب قاچاق و دستگيري راكب موتورسيكلت خبر داد.    
                                                                       
 "داود امجدی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت زنی در اطراف دهکویه (صحرای دریایی) به یک دستگاه موتورسیکلت مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.
وي افزود: راكب بدون توجه به ايست پليس متواري و ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند موتورسيكلت را توقيف كنند.
فرمانده انتظامی "لارستان" با بيان اينكه در بازرسي از كوله‌پشتي راكب يك دستگاه گنج‌ياب قاچاق كشف شد، بيان كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.
 "امجدي" با اشاره به اينكه راكب براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قبضائي شد، عنوان كرد: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی به صورت ويژه در دستور اين فرماندهي است.
توقیف کامیون یخچالدار حامل سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف 6 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع توسط ماموران اين فرماندهي خبر داد.
 "داود امجدی" اظهار داشت: مأموران انتظامی در اجراي طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي "لارستان- بندرعباس" به یک دستگاه کامیون یخچالدار مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.
وي با بيان اينكه مأموران در بازرسی از اين خودرو 6 هزار لیتر گازوئيل قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف كردند، گفت: در این رابطه راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
سارق اماکن خصوصی با 12 فقره سرقت راهی زندان شد
فرمانده انتظامی "فسا" از دستگیری سارق سابقه دار و کشف 12 فقره سرقت از اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد.
 "محمدهاشم قسام" ، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که آلات و ادوات خاصی به همراه داشت مظنون شدند.
وي از انتقال فرد مشكوك به مقر انتظامي اشاره كرد و گفت: در تحقیقات تخصصی مشخص گردید وي سابقه دار و اموال همراه وی نیز سرقتی است.
فرمانده انتظامی "فسا" خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اوليه به 12 فقره سرقت از اماکن خصوصی با انگیزه تامین هزینه مصرف مواد افیونی خود اعتراف کرد و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

کشف 55 راس گوسفند قاچاق در "زرین دشت" 
فرمانده انتظامي "زرین‌دشت" از کشف 55 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 650 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.
حمیدرضا صالحی‌فرد، بيان كرد: روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری "دبیران" زرين‌دشت حين کنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه کامیون حامل احشام مشكوك و آن را توقيف كردند.
وي ادامه داد: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 55 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را كشف و راننده را نيز دستگير كنند.
فرمانده انتظامي "زرین دشت" با بيان اينكه كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را یک ميلیارد و 650 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/27917