نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 14 آذر 1400 - 02:03

نوای جنوب:گوشی از ۲۵ مدل پرفروش بازار ظرف دو هفته قبل گران شده‌اند؛ با این حال سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل از بی‌تاثیر بودن نوسانات ارزی در این بازار خبر داده است

نوای جنوب:گوشی از ۲۵ مدل پرفروش بازار ظرف دو هفته قبل گران شده‌اند؛ با این حال سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل از بی‌تاثیر بودن نوسانات ارزی در این بازار خبر داده استار خبر داده است

 سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در گفت‌وگو با ایرنا مدعی شد نوسانات بازار ارز طی دو هفته گذشته تاثیری در قیمت این کالا نداشته و حتی برخی از مدل‌ها با کاهش دو درصدی در بازار حضور دارند. در حالی‌که بررسی‌ها از این بازار نشان می‌دهد آیفون 13 ظرف همین بازه زمانی افزایش یک میلیون تومانی داشته و خریداران این گوشی الان دارند بابت نسخه ۱۲۸ گیگابایت ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌پردازند؛ آیفون 13 دو هفته پیش حدود ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

گلکسی A72 سامسونگ دو هفته قبل ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت داشت و امروز شنبه ۱۳ آذر حدود ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های آنلاین تهران قیمت خورده است. یعنی افزایش ۴۰۰ هزار تومانی طی دو هفته! گلکسی A12 پرفروش‌ترین مدل کره‌ای‌ها در ایران دو هفته پیش با سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قابل خریداری بود و حالا بابت آن باید چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرج کرد. به زبان خودمان رشد ۲۵۰ هزار تومانی! همچنین گلکسی S20 FE و گلکسی A52s 5G هرکدام ۲۵۰ هزار تومان گران و به ترتیب ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شدند.

گوشی Redmi 9T شیائومی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های ایرانی‌ها با بودجه چهار تا پنج میلیون تومان است. اگر امروز قیمت این مدل را در فروشگاه‌های آنلاین تهران ببینید، احتمالا با رقم چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان روبرو می‌شوید، اما بدنیست بدانید خریداران این گوشی دو هفته قبل نهایتا چهارونیم میلیون تومان هزینه می‌کردند. Poco F3 نیز با رشد ۳۰۰ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

گوشی Poco M3 یکی از مدل‌های اقتصادی شیائومی محسوب می‌شود و از دو هفته قبل تا امروز فروشنده‌های موبایل ۲۰۰ هزار تومان قیمت آن را بالا برده‌اند. نسخه ۶۴ گیگابایتی Poco M3 امروز چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و دو هفته پیش چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش داشت.

گلکسی A32 5G سامسونگ بین ۲۰ گوشی پرفروش اندرویدی بازار تنها مدلی محسوب می‌شود که قیمتش از دو هفته پیش ارزان شده است. افت ۳۰۰ هزار تومانی این مدل باعث شده تا قیمت گلکسی A32 5G از شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند. آیفون باز‌ها نیز بابت افت قیمت آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس باید خوشحال باشند. آیفون 13 پرو که الان ۳۹ و نیم میلیون تومان برچسب خورده، دو هفته قبل ۴۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان فروخته می‌شد. آیفون 13 پرو مکس نیز قیمتش از ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است و از حق نگذریم افت قیمت محسوسی را تجربه کرده است.

آیفون SE مدل 2020 نیز با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از ۲۵ گوشی پرفروش فعلی بازار این فقط همین چهار مدلی که اسم بردیم ظرف دو هفته قبل بدون توجه به نوسانات ارزی کاهش قیمت داشتند اما در طرف مقابل شاهد گران شدن ۱۹ مدل پرفروش بودیم. این افزایش قیمت از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون تومانی برای آیفون ۱۳ ادامه دارد.

مدل قیمت دو هفته قبل  قیمت فعلی  تغییر
آیفون 13 ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یک میلیون تومان افزایش
گلکسی A72 ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۴۰۰ هزار تومان افزایش
گلکسی A12 سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۵۰ هزار تومان افزایش
گلکسی S20 FE ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۳۵۰ هزار  تومان افزایش
گلکسی A52s 5G ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ۱۰ میلیون تومان ۲۵۰ هزار تومان افزایش
Redmi 9T چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ۳۵۰ هزار تومان افزایش
Poco F3 ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ۳۰۰  هزار تومان افزایش
Poco M3 چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان  ۲۰۰ هزار تومان افزایش
گلکسی A32 5G شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۳۰۰ هزار تومان کاهش
آیفون 13 پرو ۴۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۸۷۰ هزار تومان کاهش
آیفون 13 پرو مکس  ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دو میلیون تومان کاهش
آیفون SE ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ۲۵۰ هزار تومان کاهش

 



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
موبایل

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار