کد خبر: 27688 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1400 - 20:36
امام جمعه برازجان: گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی حساب و کتاب است

نوای جنوب:امام جمعه دشتستان گفت: باید با اتخاذ تصمیمات صحیح، جلوی ضرر و زیان فروشگاه‌های کوچک در دشتستان گرفته شود.

نوای جنوب:جلوی ضرر و زیان فروشگاه‌های کوچک در دشتستان گرفته شود

 

  حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به گسترش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان دشتستان اظهار داشت: گسترش بی رویه و بی حساب و کتاب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان موجب خسارت و ورشکستگی عمده بازاریان و کسبه شریف شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه بدون در نظر گرفتن نیاز شهرستان و بدون مشورت با مسئولان مرتبط و اصناف شهرستان هر روز شاهد افتتاح یک فروشگاه زنجیره‌ای هستیم.

امام جمعه دشتستان افزود: این گونه گسترش فروشگاه‌های بزرگ حتی در محلات موجب تعطیلی و رکود کسب و کار خرده فروشان خواهد شد و به مرور زمان بازار اصلی شهر از رونق خواهد افتاد و مشکلاتی برای کسبه شریف در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مسئولین امر می‌خواهیم جلو این نوع گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای را بگیرند و نگرانی و دغدغه کسبه و مغازه داران شریف را برطرف کنند.

مصلح با گرامیداشت پنجم آذر روز بسیج مستضعفان خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های فرهنگ و تفکر بسیجی می‌توان به پیوند و بیعت ناگسستنی با ولایت، دارا بودن ایمان و اخلاص، حریت و آزادگی در عبودیت، عدالتخواهی و ظلم ستیزی، زهد، قناعت و ساده زیستی، داشتن روحیه ایثار، جهاد و شهادت طلبی، بصیرت، هوشیاری، حضور همیشه در صحنه، ابتکار، خلاقیت و نوآوری و وجدان کاری اشاره کرد.

وی آیت‌الله مدرس را الگوی مجلسیان عنوان کرد و ادامه داد: از ویژگی‌های ایشان می‌توان به حراست از جایگاه نمایندگی مردم، مبارزه عملی با توطئه انگلستان که سیاست و دیانت از هم جداست، مبارزه جدی و عملی با استعمارگران و حاکمان مستبد، زندگی ساده، زاهدانه و بی پیرایه، اتکاء به قدرت داخلی در تأمین امنیت کشور، تاکید بر مصرف تولیدات و کالاهای داخلی
۷- دفاع شجاعانه و قاطعانه از حقوق مردم در تمامی شرایط اشاره کرد.

امام جمعه دشتستان با تاکید بر لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی – مطالبه رهبر انقلاب اضافه کرد: اکنون پنج سال از مطالبه رهبری برای مقابله با حقوق‌های نجومی می‌گذرد، دولت سابق چندان اعتقادی به برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت، اکنون که قوای سه گانه منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم و اولی را در مقابله با این زیاده خواهی‌های زشت بردارند.

وی افزود: این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی و مردمی و قوه قضائیه انقلابی است. پدیده حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فسادزا و اعتمادزا و اشرافی گری مسئولین باید زشت و قبیح شمرده شود.

مصلح ادامه داد: باید با این قضیه برخورد پیشگیرانه شود مجلس و دولت با قانونگذاری درست و اصلاح نظام اداری نقش اصلی دارند. در برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود مشخص و قاطع داشته باشند و نتیجه برخورد و مقابله باید به مردم اعلام شود و مردم از نتیجه آن با خبر شوند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/27688