کد خبر: 27684 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 05 آذر 1400 - 20:28
سامانه مولد های برق خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان دشتی اهداء شد

نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در آیینی با حضور آقای دکتر کرمی نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ،  فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان دشتی  ، فرمانده بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) استان، مدیرکل امور عشایر استان و شورای عشایر غیور شهرستان  ، تعداد ۹۰ سامانه مولد برق خورشیدی اهدایی این شرکت با هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تحویل عشایر شهرستان دشتی شد





نوای جنوب:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در آیینی با حضور آقای دکتر کرمی نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ،  فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان دشتی  ، فرمانده بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) استان، مدیرکل امور عشایر استان و شورای عشایر غیور شهرستان  ، تعداد ۹۰ سامانه مولد برق خورشیدی اهدایی این شرکت با هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تحویل عشایر شهرستان دشتی شد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی روز چهارشنبه در آیین یاد شده گفت: جامعه هدف اهداء سامانه مولد برق خورشیدی  در استان بوشهر، عشایر شهرستان‏های دشتستان، دشتی، تنگستان، جم، بوشهر، دیلم و دیر هستند که در قالب مرحله نخست طرح ۴۵۰ سامانه به عشایر استان  اهداء خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای فاز دوم اهدا ۲۴۰ مولد  خورشیدی دیگر نیز تدارک دیده شده، بیان کرد: اهداء سامانه‌های مولد برق خورشیدی گامی بلند برای ترویج استفاده عشایر از انرژی پاک است و این مهم در مشارکت عشایر برای حفاظت بهینه از محیط زیست پیرامونی خود موثر است.

 

حشمتی ادامه داد: شهرستان دشتی اکنون قطب اصلی نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی  جنوب کشور است که توانسته سهم مهمی را برای تامین برق شبکه سراسری ایفاء کند.

 

وی گفت: ترویج استفاده از سامانه های خورشیدی و انرژی پاک از رویکردهای راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر است که در این راستا از سرمایه‎گذاران به طور ویژه حمایت می‎شود.

 

حشمتی اضافه کرد: وزارت نیروی در احداث نیروگاه‎های خورشیدی تسهیلات ویژه‎ای برای سرمایه‎گذاران درنظر گرفته و برق تولیدی آنان را به مدت ۲۰ سال به صورت تضمینی خریداری می‎کند.

 

وی افزود: از مزیت‌های اصلی و قابل توجه در احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی این است که سرمایه‌گذاران با هر میزان آورده‌ای می‌توانند در اندازه‌های مختلفی اقدام به احداث نیروگاه‌های برق خانگی و صنعتی کنند.

 

حشمتی یادآور شد: در این زمینه دشت پلنگ از توابع بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی اکنون با میزبانی از یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق  به قطب تولید برق خورشیدی بوشهر بدل شده است  که رهاورد آن کاهش فشار به شبکه،  ثبات و پایداری در برق روستاهای این بخش و تحقق جهش تولید است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/27684