نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 03 آذر 1400 - 13:45

نوای جنوب:معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد شبکه آبرسانی استان فرسوده است که ۴۰ درصد آب تولیدی را هدر می‌دهند.

نوای جنوب:معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد شبکه آبرسانی استان فرسوده است که ۴۰ درصد آب تولیدی را هدر می‌دهند.محمد پوریوسفی در گفت و گو با ایرنا افزود:  با توجه به این وضعیت، نوسازی شبکه توزیع آب شهری و روستایی استان و نشت یابی در راستای پیشگیری از تلفات آب ضروری است.

وی اضافه کرد: طول شبکه توزیع آب در استان بوشهر ۶هزار و ۴۰۰ کیلومتر است که اگر بخواهیم وضع موجود را حفظ و مانع از افزایش تلفات آب شویم باید سالانه به صورت میانگین ۱۶۰ کیلومتر از این شبکه نوسازی شود. 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: برای نوسازی این میزان از شبکه آبرسانی شهری و روستایی سالانه ۸۰۰ میلیون تومان و برای نوسازی کل شبکه نیز ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پوریوسفی اضافه کرد: این برآورد هزینه برای حفظ شرایط موجود است اما برای سرعت بخشی در انجام کار، کاهش تلفات شبکه، نیازمند حداقل نوسازی ۲ برابر این مقدار در سال هستیم.

وی اظهار کرد: این درحالی است که در چند سال اخیر آمار بسیار کمی از این شبکه نوسازی شده با افزایش تلفات و هدررفت آب روبرو هستیم.

پوریوسفی ادامه داد: در چند سال اخیر در حوزه مدیریت تولید و ایجاد تاسیسات مانند مخازن و موارد دیگر اعتبارات خوبی جذب شد به طوریکه چند آب شیرین کن در دست احداث، راه اندازی و بهره برداری است. 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای اینکه بتوانیم آب؛ این کالای گران‌بها را که با قیمت بسیار بالا به وسیله آب شیرین کن‌ها و یا از نقاط دور دست تولید و به دست مشترکان برسد نیازمند نگهداری و نوسازی شبکه توزیع و انشعابات است تا بتوان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
حمزه پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار