کد خبر: 27637 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 آذر 1400 - 13:40
حداکثر تعداد دانش آموزان برای حضور در کلاس باید ۱۵ نفر باشد

نوای جنوب:یک مسئول بهداشتی در بوشهر گفت: تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس‌ها با احتساب ۱٫۵ متر فاصله برای هر نفر، باید ۱۵ نفر باشد.

نوای جنوب:یک مسئول بهداشتی در بوشهر گفت: تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس‌ها با احتساب ۱٫۵ متر فاصله برای هر نفر، باید ۱۵ نفر باشد.

فرحناز محبی بیان کرد: تعداد افراد حاضر در کلاس‌ها با احتساب ۱٫۵ متر فاصله و ۲٫۲۵ مترمربع مساحت برای هر نفر و حداکثر ۱۵ نفر بایستی حتما در نظر گرفته شود.

او، تهویه مناسب، پرهیز از تجمع‌ها و دورهمی‌ها، خودداری از انتشار شایعات، حفظ بهداشت و حفاظت فردی دانش آموزان و کارکنان مدرسه را از اصول پیشگیری از کرونا در مدارس عنوان کرد و ادامه داد: پرهیز از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر، الزام به استفاده از ماسک برای همه افراد و الزام به استفاده از وسایل شخصی باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توصیه کرد: ژل یا محلول با پایه الکل ضدعفونی‌کننده دست، باید در همه کلاس‌های درس قرار داده شود، همچنین دانش آموزان باید برای تماس با دکمه‌های آسانسور، از دستمال‌کاغذی یا دستکش استفاده کنند.

محبی به دانش آموزان تاکید کرد: هنگام عطسه یا سرفه از دستمال‌کاغذی استفاده کنند و درصورتی‌که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنند، همچنین از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان قبل از شستن یا ضدعفونی خودداری کنند.

او گفت: در نمازخانه‌ مدارس از مهر و سجاده شخصی استفاده و فاصله ایمن رعایت شود، همچنین باید از همراه داشتن تلفن همراه و وسایل الکتریکی غیرضروری به‌ویژه از سوی دانش آموزان جلوگیری شود.

مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: باید گچ یا ماژیک مورداستفاده معلمان و دانش آموزان جدا باشد و در صورت امکان، دانش‌آموزان گچ و ماژیک شخصی داشته باشند.

محبی با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت بوفه‌ها و پایگاه تغذیه سالم مدارس باید تعطیل باشد، ادامه داد: سرو غذای گرم برای معلمان، دانش‌آموزان و کارکنان در مدرسه مجاز نیست و تردد افراد متفرقه به آبدارخانه مدرسه ممنوع است.

او درباره بهداشت مواد غذایی بیان کرد: دانش‌آموزان باید از مایعات بیشتری از جمله آب‌های آشامیدنی که قبل از مصرف بطری آن شسته شده استفاده کنند. نوشیدن مایعات به‌اندازه کافی و فراوان کمک به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب بدن می‌کند، همچنین از خرید مواد غذایی فله‌ای و باز خودداری کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/27637