کد خبر: 27297 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 10 آبان 1400 - 10:32
سناریو اتش سنگین علیه دولت رئیسی از سوی اصلاح طلبان و دوگانه سوزها+جزئیات

نوای جنوب:که هنوز عملاً فرمانده اقتصادی دولت که خط آتش و امکان الحاق گردان را در اختیار داشته باشد مشخص نیست و انتصاب افراد واگرا از ایده های سیاسی و فرهنگی دولت در مناصب حساس.

نوای جنوب:که هنوز عملاً فرمانده اقتصادی دولت که خط آتش و امکان الحاق گردان را در اختیار داشته باشد مشخص نیست و انتصاب افراد واگرا از ایده های سیاسی و فرهنگی دولت در مناصب حساس.
 
به‌وجودآمدن فضای منفعت جویی و فرصت‌طلبی و موقعیّت‌ یابی میان برخی جوانان فعال، برای جانشانی و جایابی در دولت جدید و ادامه تخریب نظریه «دولت جوان حزب‌اللهی» به این واسطه که یکی از تبعات آن به حاشیه رفتن برخی از جوانان توانمندی است که معمولاً خود را عرضه نمی کنند و بروز رسانه ای زیادی ندارند.
 
زمان‌بر بودن اقدام دولت نسبت به ایجاد ثبات اقتصادی ازیک‌سو و بیتابی و خستگی و عجله و شتابزدگی مردم در عمل به وعده‌ها ازسوی‌دیگر. دولت باید طی سه چهار ماهه ابتدایی خود حداقل دو یا سه کار بزرگ ملموس و محسوس در بهبود زندگی مردم انجام دهد.
 
اشکال‌تراشی و نقص یابی و  عیب‌جوییِ بی‌رحمانۀ جریان‌های غربگرا  و اصلاحاتی و برخی رسانه های مجازی نسبت به عملکرد دولت در فضای رسانه. هر چند فعلا این جریان بر خطاها و سهوهای گفتاری و لسانی رییس جمهور و برخی وزرای جوان متمرکزند و خطاهای عملکردی را بزرگنمایی نمیکنند.
 
اما اخبار شنیده شده از محافل خصوصی آنها حکایت از این دارد که پس از گذشت تقریبا ۶ ماه از روی کار آمدن دولت، آتش سنگین خود را علیه دولت آغاز خواهند کرد.
 
پدید آمدن تعارض گفتمانی و انشقاق عملکردی میان دولت و سایر قوا در اثر تفاوت‌های روشی یا اشتباهات برخی افراد که عملا خطا را در افکار عمومی به کل جریان انقلاب منتسب خواهد کرد. نظیر خطای اخیر شهردار تهران که به سرمایه اجتماعی جبهه انقلاب آسیب زیادی زد.
 
عدم جمع بندی عملگرایانه در نحوه مواجهه با غرب و ‌بن‌بست‌ نمایی از مذاکرات  وین و برجام و تحمیل‌شدن هزینۀ اجتماعی و اقتصادی ناکامیِ آن بر دولت جدید. (البته این مساله در روزهای اخیر در حال روشن شدن و شفافیت بیشتر نسبت به گذشته است.)
 
فعّال‌شدن جریان‌های ثروت و سرمایه‌دار سرمایه‌سالار برای ایجاد تلاطم و تکانه در بازارهای مختلف داخلی به‌منظور دلسرد کردن مردم و کلافه کردن طبقات مستضعف و استمرار افزایش قیمت های جهشی کالاهای اساسی خوراکی و خودرو و لوازم خانگی و ارز و ...
 
گفتمان، راهبرد و  رهیافت واحد نظری اصلی دولت سیزدهم هنوز مشخص نیست. هنوز ستاره قطبی دولت که میتواند بردارهای واگرا را همگرا کند، طلوع نکرده است.
 
ضعف شدید رسانه ای دولت و ناتوانی تیم اطلاع رسانی دولت و لکنت زبان رسانه های دولت که شاید به علت تاخیر در انتصابات رخ داده باشد به حدی است که همچنان در میان اخبار و مطالب برخی از این رسانه ها محتواهایی علیه دولت دیده می شود و از این مهمتر، این رسانه ها نتوانستند موفقیت های دولت طی این مدت کوتاه را هم درست، دقیق و حرفه ای روایت کنند؛ حتی از موفقیت واضح و بزرگ دولت در امر واکسیناسیون، «روایت فتح» و موفقیت ارائه نکردند.
 
 
منبع: هفته نامه نُه دی

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/27297