کد خبر: 27080 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 28 مهر 1400 - 15:28
در اعتراض به برخی موارد
استعفای دسته جمعی اعضاء یک شورا در استان بوشهر +تصویر

نوای جنوب:همه 5 عضو شورای اسلامی روستای هلیله در شهرستان بوشهر در اعتراض به حاشیه های اجرای درباره تخریب املاک برخی اهالی روستا از سمت خود استعفا کردند.

نوای جنوب:همه 5 عضو شورای اسلامی روستای هلیله در شهرستان بوشهر در اعتراض به حاشیه های اجرای درباره تخریب املاک برخی اهالی روستا از سمت خود استعفا کردند.سیداکبر موسوی نایب رییس شورای این روستا با تایید این خبر گفت: همه اعضا در اعتراض به اتفاقات اخیر که هیچ ابلاغ، اطلاع یا هماهنگی با شورای روستا نشده، استعفا کردند و فردا صورتجلسه آن را به بخشداری تحویل می دهیم.

موسوی گفت: برای اجرای این حکم هیچ گونه اطلاع، ابلاغ یا هماهنگی با شورای روستا نشده و وقتی اعضایی که رای مستقیم مردم را دارند درباره این اتفاق مهم محرم نمی دانند، دیگر حضور ما نه ضرورتی دارد و نه فایده ای برای مردم.

وی افزود: ما مخالف اجرای قانون نیستیم، ولی به نظرمان روند صدور حکم دارای اشکالات شکلی و ماهوی بوده و اجرای حکم که با خشونت همراه شده اتفاقات خوبی رخ نداد، هرچند مردم روستا همواره نجابت به خرج داده اند. حتی مصالح ساختمانی یا کانکس که مستحدثات نیست در روند اجرای حکم ازبین رفته یا خسارت دیده که اینها به نظر ما دارای اشکال است.

عضو مستعفی شورای روستای هلیله خاطرنشان کرد: مردم روستای هلیله به دلیل قرارگیری در حریم نیروگاه اتمی، هیچگونه امکان گسترش برای ساخت و ساز ندارند.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه سال 96 با نیروگاه اتمی برای کاهش مشکلات روستا هم فقط در حد امکان ورود مصالح ساختمانی اجرایی شده، ولی موارد مهم آن مثل احداث مثل جاده دسترسی به عنوان پدافند غیرعامل برای خروج اضطراری اهالی، حل مشکل اسناد مالکیت روستا و گسترش طرح هادی روستا برای امکان ساخت و ساز مسکوت نگه داشته اند، از این رو عملا ورود مصالح به روستا آزاد شده، ولی با محدودیت ها مواجه ایم.

وی با بیان اینکه حدود 100 نفر از اهالی در جریان اتفاق اخیر متضرر شده اند، گفت: اعضای شورا بر استعفای خود مصرند و تا وقتی خسارت وارده به اهالی جبران یا از آنها دلجویی نشود، امکان فعالیت نداریم.

روستای هلیله با 2600 نفر جمعیت سالهاست به دلیل قرارگیری در حریم نیروگاه اتمی بوشهر با محدودیت های زیادی مواجه می باشد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/27080