کد خبر: 26893 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 مهر 1400 - 00:08
صدور شناسنامه ایرانی برای ۲۴۸ فرزند دارای پدر خارجی در بوشهر

نوای جنوب: در بین مجوز‌های اخیر، یک خانواده هندی، یک خانواده پاکستانی، ۲ خانواده بنگلادشی، ۵ خانواده عراقی و بقیه تبعه کشور افغانستان هستند.

نوای جنوب: در بین مجوز‌های اخیر، یک خانواده هندی، یک خانواده پاکستانی، ۲ خانواده بنگلادشی، ۵ خانواده عراقی و بقیه تبعه کشور افغانستان هستند. آمارهای رسمی نشان می دهد که ۷۰درصد خانواده های حاصل از ازدواج زن ایرانی و مرد خارجی، جزو ۳دهک فقیر جامعه می باشند که نمی توانسته صاحب شناسنامه و مدرک هویتی شوند و به همین دلیل با مشکلات زیادی در طول زندگی مواجه اند.

مشکلات ایجاد شده، باعث اصلاح قانون شد تا تکلیف بیش از 23  هزار کودک حاصل این ازدواج ها روشن شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از صدور ۲۴۸ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تا نیمه مهر امسال در استان خبر داد.

اسکندر پاسالار بیان کرد: طبق ۱۴۸ مجوزی که امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، برای ۳۳۷ نفر صادر کرده است از دی سال گذشته تا نیمه مهر امسال، ۲۴۸ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/7/19/14898982_235.jpg

او افزود: از این تعداد ۱۱۸ نفر دختر و ۱۳۰ نفر پسر هستند که در این میان ۱۶۷ نفر زیر ۱۸ سال و ۸۱ نفر بالای ۱۸ سال دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: در بین مجوز‌هایی که تا کنون از سوی امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری صادر شده، یک خانواده هندی، یک خانواده پاکستانی، ۲ خانواده بنگلادشی، ۵ خانواده عراقی و بقیه تبعه کشور افغانستان هستند.

پاسالار با اشاره به فرآیند صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی، گفت: براساس قانون مصوب شده تمام فرزندانی که حاصل ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی هستند، می‌توانند صاحب شناسنامه شوند و فقط کافی است والدین به دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در استان‌ها مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از تشکیل پرونده و استعلام‌های لازم، شناسنامه برای فرزندشان صادر شود.

او درباره مدت زمان انجام این فرآیند، اعلام کرد: پس از اینکه مجوز اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به ثبت احوال داده شد، صدور شناسنامه حدود ۲۰ روز طول می‌کشد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26893