کد خبر: 26873 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مهر 1400 - 10:03
شهرداری بوشهر 1500 کارمند اضافی دارد!

نوای جنوب:در بودجه سال ۱۴۰۰ شهردرای با چالش جدی مواجه هستیم زیرا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۱۸ درصد دیده شده که اعضا شورا مخالف این امر هستند.

نوای جنوب:در بودجه سال ۱۴۰۰ شهردرای با چالش جدی مواجه هستیم زیرا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۱۸ درصد دیده شده که اعضا شورا مخالف این امر هستند.


 

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: درحالی‌که شهرداری درجه ۱۰ هستیم و باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو طبق چارت داشته باشیم اما با دو هزار نیرو مواجه هستیم که خیلی از آنها کارایی و تخصص لازم ندارند.

 جعفر پورکبگانی در دیدار اعضای شورای شهر بوشهر با آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک شهری دو پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی و گاراژ دریابگرد از محل اعتبارات حذف پارکینگ و مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: در زمان ورود به شورا با فرصت‌ها دو هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول شهرداری مواجه شده که می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه شهر باشد و چالش‌ها نیز ضعف نیروی انسانی است.

پورکبگانی عنوان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ شهردرای با چالش جدی مواجه هستیم زیرا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۱۸ درصد دیده شده که اعضا شورا مخالف این امر هستند؛ چرا که سوابق وام های شهرداری در ادوار گذشته مثل وام برای احداث ترمینال مسافری از بانک ملی که اتفاقات ناخوشایندی برای شهرداری در پی داشت خوشایند نبود.

پورکبگانی با تاکید بر استفاده از درآمدهای پایدار در شهرداری بوشهر گفت: کارخانه آسفالت شهرداری یک ظرفیت بسیار خوب است که سال‌ها بلااستفاده مانده و با هزینه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان این کارخانه می‌تواند فعال و آسفالت موردنیاز شهرداری را تأمین و حتی درآمدزایی داشته باشد؛ همچنین زمین این کارخانه ۶۰ هکتار بوده که فقط ۶ هکتار آن باقی‌مانده که در مذاکره با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد ۵۰ هکتار زمین روبه‌روی منطقه ویژه به شهرداری اختصاص داده شود.

رئیس شورا گفت: در بودجه سال آینده در کنار عمران شهری قطعاً به مسائل فرهنگی توجه خواهیم داشت و اعتباراتی به همین منظور اختصاص می‌دهیم.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26873