نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 17 مهر 1400 - 07:59

نوای جنوب:نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از لنج‌داران و ملوانان گفت: استان بوشهر هیچ سهمی از درآمد صنایع گاز و پتروشیمی نمی‌برد.





 

نوای جنوب:نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از لنج‌داران و ملوانان گفت: استان بوشهر هیچ سهمی از درآمد صنایع گاز و پتروشیمی نمی‌برد.غلامحسین کرمی جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: بخش عمده‌ای از فعالیت وزارت نفت در استان بوشهر است ولی اهالی این استان کمترین سهم را در مدیریت صنایع مستقر در استان دارند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم قانون مربوط به مجموعه صنعت نفت و گاز در استان بوشهر اصلاح شود و نقشی برای استاندار بوشهر در نظر گرفته شود که نقش تعیین کننده در مدیریت صنعت نفت داشته باشد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درآمدهای پتروشیمی‌های مستقر در استان بوشهر چند ده هزار میلیارد تومانی است ولی استان بوشهر سودی از این درآمدها نمی‌برد.

وی تاکید کرد: مشکلات آب و راه و ورزش و… را می‌توانیم با کمک همین صنایع رفع کنیم ولی صنایع سیاست آب‌نباتی را در دست گرفته‌اند و می‌خواهند با دادن یک آبنبات مردم استان را راضی کنند.

کرمی تاکید کرد: اینها به واسطه خوراک مجانی و ارزانی که از دولت تأمین می‌کنند سود کلانی به جیب می‌زنند. درصد خالصی از سود این پتروشیمی‌ها نصیب استان شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی تجارت مرزنشینی اضافه کرد: قانونی که وجود دارد توسط کسانی تدوین شده که آشنایی با دریا و مرزنشینی ندارد و به ضرر مرزنشینان است.

کرمی افزود: باید قانونی با نظر مرزنشینان تدوین شود. قانون باید اصلاح شود. قانونی تنظیم شود که کردم و نیروی انتظامی بدانند. مرزنشینان ما قاچاقچی نیستند و این کسب و کار از زمان سکونت در استان بوشهر شکل گرفته است. این موضوع به صورت جدی دنبال شود.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمانی در جهاد کشاورزی به عنوان سازمان خرما تشکیل شود که مسائل و مشکلات این حوزه را دنبال کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
غلامحسین کرمی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار