نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 مهر 1400 - 17:10

نوای جنوب:میلیون ها دانش آموز نزدیک به ۲ سال را بدون حضور در کلاس گذرانده اند؛ بازگشایی مدارس شاید بتواند بحران آموزشی کودکان را تاحدودی رفع کند.

نوای جنوب:میلیون ها دانش آموز نزدیک به ۲ سال را بدون حضور در کلاس گذرانده اند؛ بازگشایی مدارس شاید بتواند بحران آموزشی کودکان را تاحدودی رفع کند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا با بحران آموزشی روبه رو شده است، به طوری که نزدیک به ۷۷ میلیون کودک در ۱۸ ماه گذشته از حضور در کلاس محروم بوده اند.

این آژانس سازمان ملل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای ارسال این پیام بسیج کرد: مدارس را برای یادگیری حضوری در اسرع وقت باز کنید.

«سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد» (یونسکو) به همراه « بانک جهانی»، «سرویس اقدامات خارجی اروپا» (EEAS)، «کمیسیون کمک های بشردوستانه اروپا»، «بنیاد لگو» (LEGO) و «مجمع جهانی اقتصاد» (WEF) به یونیسف می پیوندند.

حق تحصیل

برای یونیسف، حق رفتن به مدرسه برای رشد، ایمنی و رفاه هر کودک مهم است. با این حال، در بسیاری از کشورها  کلاس ها بسته می شوند در حالی که تجمع های اجتماعی در رستوران ها، سالن ها و سالن های بدنسازی ادامه دارد.

این آژانس معتقد است که «این نسل از کودکان و نوجوانان دیگر نمی توانند وجود اختلال در تحصیل خود را تحمل کنند».

اعداد جدیدی که یونسکو  چندی قبل منتشر کرد، نشان می دهد که مدارس در ۱۱۷ کشور به طور کامل افتتاح شده اند و ۵۳۹ میلیون دانش آموز در کلاس های مختلف از مقاطع پیش دبستانی تا دبیرستان در کلاس ها حضور دارند.

این رقم ۳۵ درصد از کل جمعیت دانش آموزان در سراسر جهان را نشان می دهد، در حالی که ۱۶ درصد در سپتامبر ۲۰۲۰  و زمانی که مدارس در ۹۴ کشور جهان فقط باز یا تا حدی باز بودند، به مدرسه بازگشتند.

حدود ۱۱۷ میلیون دانش آموز که ۷.۵ درصد از کل را تشکیل می دهند، در ۱۸ کشور هنوز تحت تعطیلی کامل مدارس قرار دارند. تعداد کشورهایی که مدارس آنها تا حدی باز است، از ۵۲ به ۴۱ در همان دوره کاهش یافته است.

در همه کشورهایی که تعطیلی کامل مدارس را طولانی کرده بودند، آموزش از طریق ترکیبی از کلاس های آنلاین، ماژول های چاپی و همچنین از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیویی ارائه شد.

مدارس می توانند با خیال راحت بازگشایی شوند

یونسکو و شرکای ائتلاف جهانی آموزش و پرورش از بازگشایی ایمن مدارس حمایت می کنند و تعطیلی کامل را به عنوان آخرین راه حل می دانند.

از زمان شروع همه گیری، مدارس به طور متوسط به مدت ۱۸ هفته (۴.۵ ماه) در سراسر جهان به طور کامل تعطیل شدند. اگر تعطیلی های جزئی در نظر گرفته شود، متوسط مدت تعطیلی ۳۴ هفته (۸.۵ ماه) در سراسر جهان یا تقریبا یک سال تحصیلی کامل را نشان می دهد.

از نظر یونسکو دو سال تحصیلی گذشته منجر به از دست رفتن یادگیری و افزایش نرخ ترک تحصیل شده است که بر آسیب پذیرترین دانش آموزان بیش از دیگران تاثیر می گذارد.

مدارس در اغلب کشورها برخی از انواع پروتکل بهداشتی مانند پوشیدن ماسک، استفاده از ضد عفونی‌کننده‌ های دست، بهبود تهویه و فاصله اجتماعی را اتخاذ کرده‌ اند که این امر برای بازگشایی مدارس سال گذشته نیز کلیدی بود.

برخی از کشورها همچنین آزمایش وسیع و همچنین تعطیلی موقت کلاس ها و مدارس را هنگام تشخیص ویروس پیشنهاد کرده اند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مدرسه

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار