کد خبر: 26415 ، سرويس: اخبار ورزشی
تاريخ انتشار: 29 شهريور 1400 - 08:46
شاهین بوشهر 5 میلیارد تومان فروخته می‎شود

نوای جنوب:اگرچه مخالفت اکثریت اعضای شورای فعلی با تیمداری شهرداری در لیگ آزادگان قابل پیش بینی بود، اما تاخیر در تعیین تکلیف شاهین که یکی از دارایی های شهرداری محسوب می شود قابل پذیریش نیست،

نوای جنوب:اگرچه مخالفت اکثریت اعضای شورای فعلی با تیمداری شهرداری در لیگ آزادگان قابل پیش بینی بود، اما تاخیر در تعیین تکلیف شاهین که یکی از دارایی های شهرداری محسوب می شود قابل پذیریش نیست، یکی از مهمترین چالش های شورای ششم بوشهر تعیین تکلیف تیم فوتبال شاهین شهرداری بوده، اما با گذشت بیش از یک ماه که بحث های مختلفی در جلسات آن مطرح شده و البته اعتراض برخی اعضای بانوی شورا را به دلیل کش دار شدن داستان شاهین در پی داشته، هنوز شاهین معلق مانده است، درحالی که 18 مهرماه نیز رسما مسابقات لیگ یک استارت می خورد.

فرصت بیشتری هم برای چانه زنی و مزایده رسمی نیست.

محسن پورحیدر دیگر عضو شورا نیز خواستار آن شد که تیم به گزینه بوشهری واگذار شده و البته جایی ثبت شود که دو پیشنهاد دریافتی 5 میلیاردتومان بوده که فردا طرف تهرانی نگوید من مبلغ بالاتری پیشنهاد کرده بودم.

وحید نیک روش منشی شورا نیز مخالف واگذاری تیم شاهین به این شکل بود و تاکید کرد که اگر مزایده برگزار نشود، درباره تعیین 5 میلیاردتومان برای فروش شاهین حرف و حدیث هایی برای شورا پیش می آید. 

وی با بیان اینکه اگر زودتر به واگذاری تیم تصمیم می گرفتیم، با مبلغ بالاتر و شرایط بهتری واگذار می شد، پیشنهاد کرد: شاهین با هیات مدیره فعلی و ترکیبی از بازیکنان امید و برخی بازیکنان سال قبل لیگ را شروع کند و تعهد آنچنانی هم برای شهرداری رقم نزنند تا مقدمات مزایده امتیاز آن طی شده و حداکثر تا یک ماه آینده به بالاترین قیمت اعلامی در مزایده واگذار شود.

طولانی شدن این بحث و تاکید پورکبگانی مبنی بر اینکه با موافقت دستگاههای نظارتی برای ترک تشریفات واگذاری شاهین، می توان تیم را به یکی از متقاضیان 5 میلیاردی فروخت، باعث شد که رییس شورا بگوید: هر پیشنهادی مطرح می کنم، برخی همکاران داستان دیگری درست می کنند و ماجرا را کش می آورند، حالا که اینطور شد، در چارچوب اختیارات رییس شورا، بحث شاهین را از دستور خارج کرده و به جلسه بعد موکول می کنم.

در مقابل زندی نیا، برزگرزاده و پورحیدر نسبت به این تصمیم رییس شورا انتقاد کرده و تاخیر بیشتر در تعیین تکلیف تیم شاهین را به صلاح ندانستند.

نهایتا با پیشنهاد نیک روش منشی شورا مقرر شد طی 48 ساعت آینده متقاضیان خرید امتیاز شاهین به شهرداری مراجعه کرده و درخواست آنها طی لایحه ای برای تصمیم گیری به شهرداری ارسال شود.

با درخواست رییس شورا، این پیشنهاد به رای گذاشته شد که به جز عبدالخالق برزگرزاده و شهناز پولادی، مابقی اعضا به آن رای دادند.

کسری 148 میلیاردی بودجه شهرداری بوشهر

گفتنی است در ابتدای این جلسه فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه خواستار همکاری شورا و شهرداری مرکز استان در راستای طرح “بوشهر پایتخت قرآنی کشور” شد. یکی از پیشنهادات مطرح شده نیز احداث موزه و قرائت خانه دائمی قرآن در بوشهر بود که هزینه آن 15 تا 20 میلیاردتومان برآورد شد. زمانی که برخی اعضا از محدود بودن بودجه سالجاری سخن گفتند، کرمپور خواستار پیش بینی اعتبار آن در متمم بودجه شهرداری شد.

پورکبگانی رییس شورای شهر با انتقاد از اینکه ادارات طرح های هزینه بردار خود را به شورا می آورند؛ گفت: این شورا با برنامه های قرآنی همراهی می کند، ولی نمی دانم در متمم شهرداری چه خبر است که هر مدیری درخواستی دارد می گوید در متمم پیش بینی کنید. این درحالی است که همین الان شهرداری با کسری 148 میلیارد تومانی در بودجه مواجه است و باید با احتیاط حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از عدم دعوت نماینده شورای شهر به جلسات شورای فرهنگ عمومی انتقاد کرد که مدیرکل ارشاد گفت: در ساختار این شورا، شهردار عضو است ولی شورای شهر نیست. 

با این حال پورکبگانی گفت که در زمان فرمانداری اش از شورای شهر دعوت می کرده، خدیجه گرشاسبی دیگر عضو شورا نیز گفت که در دوره چهارم به عنوان عضو به برخی جلسات شورای فرهنگ عمومی دعوت می شده است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26415