نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 27 شهريور 1400 - 11:41
نگاهی به تجمعات کارگری در شرکت نفتی فجر جم

نوای جنوب:: به جای تهدید کارگران معترض، به اخراج و عدم پرداخت حقوق، باید مدیر عامل شرکت فجر جم به دلیل بی کفایتی برکنار و مدیری توانمند جایگزین شود که حداقل توان مدیریت چالش هایی چنین ساده را داشته باشد.

 

نوای جنوب:

مصطفی ارجمند

شرکت پالایش گاز فجر جم در جنوب استان بوشهر برای چندمین بار شاهد تجمع کارگران پیمانکاری بوده است.

خواسته های شان هم مشخص است: پرداخت اضافه کار انگیزشی/پرداخت پاداشی موسوم به "بک پی" مطابق پرداخت سایر شرکت های منطقه پارس جنوبی.

️چند نکته در این خصوص:

اول: این مطالبات جزء دیون ممتازه کارگران بر اساس قانون نیست و صرفا مزایای کارگری است که در شرایط کنونی، می تواند کمک بزرگی به معیشت کارگری باشد.
از این منظر دستگاه های نظارتی مسئولیتی ندارند چرا که حقی قانونی از کارگران تضییع نشده است.

دوم: آنچه سبب ساز اعتراض طولانی کارگران پیمانکاری شده تبعیض است. وقتی همکاران شان در شرکت های دیگر از پاداش با رقم های بالاتر برخوردار می شوند طبیعی است که احساس ظلم شکل می گیرد. چرا باید در شرایط تقریبا یکسان، در دو شرکت پارس جنوبی و فجر جم مزایایی متفاوت تعلق گیرد! از این منظر اعتراض کاملا به حق است.

سوم: حقوق نیروهای رسمی شرکت فجر جم به ارقامی حدود ۴۰ میلیون تومان هم می رسد در حالی که این کارگران با حقوق هایی کمتر از یک چهارم آنها و در شرایط سخت تر فعالیت می کنند. شاید همین موضوع و عدم درک شرایط کارگران، سبب بی تفاوتی به مزایای کارگران شده است.

چهارم: حل و فصل مسئله ای چنین ساده برای مدیران فجر و البته مهم برای کارگران، اصلا سخت نیست مگر اینکه مدیرانی در راس کار باشند که از مدیریت زیرمجموعه و نیازهای شان عاجز باشند و اصولا قبای مدیریت برای شان گشاد باشد.

به نظرم به جای تهدید کارگران معترض، به اخراج و عدم پرداخت حقوق، باید مدیر عامل شرکت فجر جم به دلیل بی کفایتی برکنار و مدیری توانمند جایگزین شود که حداقل توان مدیریت چالش هایی چنین ساده و حفظ آبروی نفت در عرصه ملی و بین المللی داشته باشد.

هنر مدیر تبدیل فاجعه به بحران، بحران به چالش و چالش به مشکل و نهایتا حل مشکل است اتفاقی که طی این چندماه در فجر جم، معکوس رخ داده است. تبدیل مشکل به بحران واقعا هنر می خواهد که گویا در فجر جم مدیران هنرمند بسیارند!

نکته آخر اینکه؛ پرداخت پی بک و اضافه کار انگیزشی کارگران برای شرکت فجر جم رقم ناچیزی است که می تواند کمک بزرگی به کارگران باشد اگر سایر شرکت ها پرداخت کرده اند شما هم می توانید مگر اینکه رسما قصد داشته باشید هر روز در رسانه های بین المللی آبروی کشور را ببرید!



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
برکنار

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار