کد خبر: 26303 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1400 - 20:58
ممنوعیت صید میگو در بوشهر از ۲۶ شهریور

نوای جنوب:صید میگو امسال در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر از ۱۲ مرداد آغاز شد و با تشکیل کمیته صید در شیلات استان بوشهر زمان پایان آن ۲۶ شهریور ماه تعیین شده است.

نوای جنوب:صید میگو امسال در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر از ۱۲ مرداد آغاز شد و با تشکیل کمیته صید در شیلات استان بوشهر زمان پایان آن ۲۶ شهریور ماه تعیین شده است.معاون صیاد و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۵ شهریور صید میگو به پایان می‌رسد گفت: فعالان این حوزه باید تجهیزات صیادی ویژه صید میگو را از شناور‌ها تخلیه و به ساحل منتقل کنند.

ممنوعیت صید میگو از ۲۶ شهریور در استان بوشهر

بهزاد حیدری با اشاره به ممنوع شدن صید میگو از ۲۶ شهریور در آب‌های خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر بیان کرد: مجموع زمان صید میگو در استان امسال ۴۴ روز است.

وی با بیان اینکه صیادان تا کنون هزار و ۷۰۰ تن میگو صید کرده اند افزود: بیشترین میزان صید میگو در آب‌های اطراف بندر بوشهر و کمترین میزان صید میگو در آب‌های بندر کنگان ثبت شده است.

حیدری گفت: برای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از وارد شدن خسارت به زیستگاه ماهیان در خلیج‌فارس، صید میگو با کشتی ممنوع است و امسال مجوز صید برای ۸۴۶ فروند لنج و قایق صادر شد.

وی افزود: میگو از آبزیان کف زی خلیج‌فارس است که صید آن به روش ترال یا کف‌روب انجام می‌شود با توجه به اینکه صید ترال در طول سال ممنوع است پس از پایان صید میگو، صید به روش ترال جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگیری قضایی قرار می‌گیرد، چون صید ترال زمینه نابودی زیستگاه‌های آبزیان فراهم می‌کند.

میگوی خلیج فارس از نوع ببری سبز است که به علت رنگ آن بین مردم به میگوی صورتی مشهور است. این گونه ۷۴ درصد ذخایر میگوی استان را تشکیل می‌دهد و به لحاظ طعم و ارزش غذایی بهترین میگوی خلیج فارس است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26303