کد خبر: 26280 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 شهريور 1400 - 07:11
۵۰۵ دشتستانی قربانی کرونا شده‌اند

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۰۵ نفر بر اثر این بیماری در شهرستان جان خود را از دست داده‌اند

نوای جنوب:رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۵۰۵ نفر بر اثر این بیماری در شهرستان جان خود را از دست داده‌اند


ماریا خویش‌دوست عنوان کرد: تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا در این شهرستان به ۵۰۵ نفر رسیده است و با بررسی‌های انجام گرفته بیش از ۸۰ درصد از فوتی‌های موج پنجم، بیماری‌ زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت داشته‌اند.

او همچنین افزود: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۲ هزار و ۱۷۰ نمونه‌گیری در مراکز منتخب شهرستان دشتستان انجام گرفته است که تست کرونای ۱۸ هزار و ۷۴۶ نفر(حدود ۳۶ درصد) مثبت شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در همین حال عنوان کرد: در موج پنجم کرونا به صورت میانگین، روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ نمونه کرونا (تست سریع و PCR) در دو مرکز منتخب کرونا گرفته می‌شد که حدود ۵۰ درصد از این نمونه‌ها مثبت اعلام می‌شدند.

خویش‌دوست ادامه داد: با کاهش روند بیماری کرونا در شهرستان، درصد مبتلایان به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است و امیدواریم که با واکسیناسیون سریع گروه‌های هدف و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

او گفت: تاکنون بیش از ۱۲۳هزار دوز واکسن کرونا در دو نوبت اول و دوم در شهرستان تزریق شده است و در حدود ۴۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تاکید کرد: مردم همچنان تا ریشه‌کنی بیماری کرونا شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، تهویه مناسب و فاصله اجتماعی) را رعایت و برای واکسیناسیون خود در زمان‌های اعلام‌شده اقدام کنند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26280