کد خبر: 26203 ، سرويس: سایر اخبار
تاريخ انتشار: 19 شهريور 1400 - 10:57
سبزیجات لاغر کننده را بشناسید!

نوای جنوب:برخی از سبزیجات، چون دارای آب و فیبر فراوان می‌باشند هرگز باعث افزایش وزن نمی‌شوند بر عکس باعث کاهش وزن می‌شوند.در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

نوای جنوب:برخی از سبزیجات، چون دارای آب و فیبر فراوان می‌باشند هرگز باعث افزایش وزن نمی‌شوند بر عکس باعث کاهش وزن می‌شوند.در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.طبق تحقیقات و اطلاعات به  دست آمده نشان می دهد، که نیمی از ایرانیان دچار چاقی می باشند که این به نوبه ی خود یک معضل است . اما با اصلاح رژیم غذایی و مصرف سبزیجات لاغر کننده از جمله کرفس ،کلم سبز و کلم بروکلی و قارچ و لوبیا و تربچه می توان دچار افزایش وزن نشوییم.برخی از سبزیجات لاغر کننده چون دارای آب و فیبر فراوان می باشند هرگز باعث افزایش وزن نمی شوند  بر عکس باعث کاهش وزن می شوند به دلیل آب و فیبر موجود در سبزیجات از گرسنگی و تمایل برای بیشتر خوردن و اشتهای کاذب جلوگیری می کنند. که در این مقاله به بررسی این سبزیجات می پردازیم .

معرفی سبزیجات لاغر کننده

سبزیجات لاغر کننده بشناسید!

کاهش وزن با کرفس

یکی از سبزیجات لاغر کننده کرفس است که آن را سلطان سبزی ها نامیده اند ، که سر شار از ویتامین B6،کلسیم و فسفر و منیزیم است. ویتامین های A ،k، پتاسیم و منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند . وجود بالای ویتامین ث در کرفس سبب شده است که مصرف آن بسیاری از حمله های قلبی و همچنین سکته مغزی را کاهش دهد. فیبر موجود در کرفس سبب می شود انسان را سیر نگه می دارد و جلوی اشتهای کاذب را می گیرد و به همین دلیل جز سبزی های لاغر کننده است .

مزایا سبزیجات لاغر کننده با کرفس 

باید توجه داشت مصرف کرفس که یکی از سبزیجات لاغر کننده می با شد در دوران بار داری سبب سقط جنین می شود. اگر می خواهید وزن کم کنید از کرفس به عنوان سبزی خورشتی استفاده نمایید اما باید این را در نظر گرفت در مصرف این سبزی نباید زیاده روی کرد زیرا سبب تهوع و سرگیجه خواهید شد.

کاهش وزن با کلم سبز یکی دیگر از سبزیجات لاغر کننده

پژوهش های اخیر نشان داده اند که وجود ماده ایی به نام “تارتاریک اسید “در کلم ،باعث می شود  از تبدیل کربو هیدرات ها و همچنین قند ها در بدن به چربی جلوگیری کند و همچنین از آن جایی که تنها بیست و پنج کالری دارد و فاقد چربی اشباع و کلسترول و دارای مقدار فیبر فراوان می باشد.

خواص سبزیجات لاغر کننده باکلم سبز

کلم سبز زمانی که تازه پخته شده حاوی کمتر از یک گرم چربی خواهد بود و این جهت میل کردن بسیار مفید است . پتاسیم موجود در کلم سبز رگ های خون را باز می کند و باعث عملکرد بهتر خون رسانی می شود . خوردن برگ های کلم این سبزی لاغر کننده در بانوان باردار سبب نفخ خواهد شد .

لاغری با کلم بروکلی

کلم بروکلی سر شار از کلسیم است که به طور تقریبی ومیانگین معادل یک لیوان شیر است . برای افرادی که از لبنیات کم تری در زندگی روزمره ی خود استفاده می کنند،بسیار مفید است و مصرف آن به بانوان باردار ،شیرده ،یائسه و نوجوانان در سنین بلوغ توصیه می شود .کلم بروکلی منبع غنی از مواد از جمله آهن ،فیبر و پتاسیم هست که برای بدن ضروری ولازم است .

لاغری با مصرف لوبیا

لوبیا کربو هیدرات  های بسیار عالی دارد که می تواند جایگزین کربو هیدرات های بد که شامل نشاسته است شود.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26203