کد خبر: 26198 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 شهريور 1400 - 10:45
درخواست فرماندار گناوه از شورای شهر

نوای جنوب:فرماندار گناوه گفت:فعالیت‌های بازرگانی و تجاری به عنوان اصلی ترین و مهمترین فعالیت و مزیت در شهرستان گناوه است که برای توسعه و گسترش نظام مند این فعالیت‌ها نیاز به زیرساخت‌های قوی است

نوای جنوب:فرماندار گناوه گفت:فعالیت‌های بازرگانی و تجاری به عنوان اصلی ترین و مهمترین فعالیت و مزیت در شهرستان گناوه است که برای توسعه و گسترش نظام مند این فعالیت‌ها نیاز به زیرساخت‌های قوی استغلامرضا مهرجو ظهر پنج شنبه در نشست انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان گناوه اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا موارد ابتلاء و بستری و فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این ویروس در شهرستان گناوه افزایش چشمگیری داشت و شهرستان در وضعیت سختی از لحاظ شیوع کرونا قرار داشت.

زیرساخت‌های بندری در شهرستان گناوه تقویت شود

فرماندار گناوه افزود: در حال حاضر شهرستان در وضعیت نسبتاً بهتری قرار گرفته و ورودی‌ها و بستری‌ها مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها کاهش یافته است اما همچنان نیاز ضروری به همکاری و همراهی همه مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا واکسیناسیون کامل است.

واکسیناسیون ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال

وی گفت: به موازات اقدامات که در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان، واکسیناسیون افراد واجد الشرایط نیز با روند خوبی در حال انجام است و تاکنون ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان گناوه واکسن مقابله با کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر در شهرستان گناوه تاکنون واکسن مقابله با کرونا را در نوبت اول یا دوم دریافت کرده‌اند.

فرماندار گناوه ادامه داد: به منظور تسریع در واکسیناسیون در سطح شهرستان تلاش داریم تا مراکز تزریق واکسن را افزایش دهیم یا ساعت کاری مراکز موجود افزایش یابد.

وی گفت: امید است با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تسریع در روند واکسیناسیون در شهرستان تا پاییز امسال شاهد کنترل شیوع ویروس در شهرستان باشیم.

نقش نظارتی مهم و قوی شوراهای اسلامی شهرستان

فرماندار گناوه با اشاره به نقش نظارتی شوراهای اسلامی شهرستان گفت: شوراهای اسلامی شهرستان، نقش نظارتی مهم و قوی دارند و رئیس این شورا می‌تواند در جلساتی شهرستان که به موجب قانون پیش بینی شده است حضور یابد و پیگیر مسائل و مشکلات مختلف باشد.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرستان در مکمل کار فرمانداران، شهرداران و سایر دستگاه‌ها بسیار مؤثر است و انتظار می‌رود که اعضای این شورا در شهرستان گناوه در بهبود وضعیت شهرستان با سایر مسئولان همکاری نزدیکی داشته باشند تا شهرستان از کاروان توسعه عقب نماند.

زیرساخت‌های بندری در شهرستان گناوه تقویت شود

وی با اشاره به اولویت‌های حوزه عمرانی شهرستان گناوه گفت: فعالیت‌های بازرگانی و تجاری به عنوان اصلی ترین و مهمترین فعالیت و مزیت در شهرستان گناوه است که برای توسعه و گسترش نظام مند این فعالیت‌ها نیاز به زیرساخت‌های قوی و متناسب و بروز است.

فرماندار گناوه ادامه داد: در حال حاضر بنادر گناوه و ریگ در این شهرستان گناوه از نظر زیرساخت‌های بندری وضعیت مناسبی ندارند و توسعه این بنادر و زیرساخت‌های بندری از ضرورت‌ها و بیشترین نیاز و مطالبه مردم شهرستان گناوه است.

وی گفت: توسعه این بنادر و زیرساخت‌های بندری باید به عنوان یک مطالبه اصلی در شهرستان از سوی همه مسئولان و با یک صدای واحد مد نظر داشته باشد و در هر نشستی با مسئولان محلی و کشوری باید این مطالبه پیگیری شود.

مهرجو اضافه کرد: در سند آمایش ملی و منطقه‌ای، شهرستان گناوه به عنوان یکی از پایگاه‌های تجاری و بازرگانی پیش بینی شده است و اگر این زیرساخت‌های بندری در شهرستان مهیا نشود، شهرستان‌های دیگر این جایگاه را از شهرستان گناوه می‌گیرند و باید این ظرفیت را برای شهرستان حفظ کرد.

لزوم تلاش برای تأمین آب مصرفی از منابع داخل استان

فرماندار گناوه یادآور شد: از سوی دیگر در شهرستان گناوه منابع آب شهرستان همگی از خارج استان تأمین می‌شود و باید تمام تلاش خود را برای تأمین آب از خارج استان به داخل داشته باشیم.

وی گفت: مطالبه تکمیل و احداث سد چهار روستایی در این زمینه یکی از موارد است که باید تمام تلاش خود را برای احداث آن به کار گیریم.

در پایان این نشست انتخابات هیئت رئیسه شورای شهرستان گناوه در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

دستگاه‌های اجرایی در تسریع واکسیناسیون همکاری کنند

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه ظهر پنج شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه با تاکید بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور و اختصاص سهمیه‌های جدید باید بتوانیم با همکاری خوب و مؤثر بین بخشی همه دستگاه‌ها در شهرستان گناوه، سهمیه واکسن بیشتری از استان دریافت کنیم و معطل تأمین منابع و امکانات مالی نشویم.

مهرجو تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه در امر تسریع واکسیناسیون عمومی در شهرستان همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

فرماندار گناوه یادآور شد: دو موضوع افزایش سالن‌های واکسیناسیون تجمیعی یا شبانه روزی کردن این سالن‌ها در دستور کار قرار گیرد و هر کدام در شهرستان کارآمدتر است با کار کارشناسی جهت سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در شهرستان انجام شود.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: وضعیت کرونایی در حوزه بازار، اصناف، تعطیلی مشاغل و سایر بخش‌ها دارای ضررهای فراوان و ادامه این وضعیت بسیار شکننده است و باید تلاش کرد با تسریع در واکسیناسیون عمومی هر چه زودتر زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

فرماندار گناوه از تلاش بخشداران، کادر سلامت و درمان، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، خیرین، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، بازاریان و همه کسانی که در مقابله با کرونا در شهرستان همکاری می‌کنند تقدیر کرد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26198