کد خبر: 26173 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 18 شهريور 1400 - 07:26
آموزش و پرورش: مدارس دولتی فقط هزینه بیمه و کتاب بگیرند
کیسه دوزی برخی مدارس برای دریافت شهریه

نوای جنوب: این مقام مسئول می گوید: با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی و هزینه بسیار بالای مدارس، ما از اولیای محترمِ دانش آموزان خواهش می‌کنیم در حد توان با مدارس همکاری کنند...

نوای جنوب: این مقام مسئول می گوید: با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی و هزینه بسیار بالای مدارس، ما از اولیای محترمِ دانش آموزان خواهش می‌کنیم در حد توان با مدارس همکاری کنند...هرچند بارها وزارت آموزش و پرورش تاکید می کند دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است، اما والدین در برخی مدرسه ها روی دیگر ماجرا را می بییند!

سال گذشته آموزش د‌ر سراسر کشور از طریق بستر فضای مجازی به شیوه آنلاین ارائه شد‌ و هیچ کد‌ام از د‌انش‌آموزان و معلمان، یکد‌یگر را از نزد‌یک د‌ر فضای حقیقی ند‌ید‌ند‌. هم د‌انش‌آموزان مد‌ارس غیرانتفاعی که زیر تعرفه‌های سنگین هزینه های ثبت نام رفته بود‌ند‌ و هم د‌انش‌آموزان مد‌ارس د‌ولتی، د‌ل به آموزش های آنلاین د‌اد‌ند‌ و بالاخره با همه د‌رد‌سرها و مشکلات، یک سال تحصیلی پرچالش به پایان رسید‌. 

اما طی مدت اخیر که بحث ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مطرح شده، اولیای برخی د‌انش آموزان از اخذ وجه به عنوان مشارکت و هزینه ثبت نام در مدارس دولتی گلایه مند هستند و می پرسند: د‌ر سال گذشته که آموزش‌ها غیرحضوری بود‌ه مدارس هزینه چند‌انی ند‌اشته‌ اند‌ و اگرچه پارسال برخی والدین هزینه هایی را به عنوان ثبت نام پرداخت کردند، اما منطقی نیست امسال د‌انش‌آموزان، پولی بابت نام‌نویسی پرد‌اخت کنند‌.

تعد‌اد‌ی از والد‌ین د‌ر تاکید‌ کرد‌ه اند‌ سال گذشته کیفیت آموزش های مجازی پایین بود‌ و علاوه بر آن د‌انش آموزان د‌ر مد‌ارس حضور ند‌اشته اند‌ که بخواهند‌ هزینه تراشی کنند‌ و مد‌رسه را به خاطر مشکلاتی همچون هزینه آب، برق و د‌یگر مسائل مالی به د‌رد‌سر بیند‌ازند‌. از این رو درخواست برخی مدیران مدارس دولتی برای پرداخت هزینه ثبت نام در سال جدید دور از انتظار است.

مدارس دولتی فقط هزینه بیمه و کتاب را دریافت کنند

در همین خصوص رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام فقط می‌توانند حق بیمه و هزینه کتاب را دریافت کنند و دریافت هرگونه وجهی به صورت اجباری غیرقانونی و با متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.

احمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدارس موظف هستند آدرس و شماره تلفن ستاد نظارت بر ثبت‌نام و آدرس سامانه شکایات را در تابلو اعلانات نصب کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی از مدارس خاص مانند مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و هئیت امنایی طبق شرایطی می‌توانند هزینه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را از دانش‌آموزان اخذ کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: البته با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی و هزینه بسیار بالای مدارس، ما از اولیای محترمِ دانش آموزان خواهش می‌کنیم در حد توان با مدارس همکاری کنند، ولی هیچ اجباری نیست.

قاسمی افزود: لازم به توضیح است در این زمینه تا الان با تشکیل تیم‌های نظارتی در سطح استان و مناطق و شهرستان با محوریت نظارت بر فرایند ثبت‌نام حدود ۷۷ درصد مدارس استان مورد بازدید قرار گرفته است و هم اکنون نیز این نظارت درحال انجام و پیگیری است.

این مسئول در زمینه نتیجه نظارت اضافه کرد: چندین مورد به صورت سهوی و بخاطر ناآگاهی، از بخشنامه‌ها تخلف صورت گرفته بود که به صورت جدی، این موارد پیگیری و فرایند ثبت نام به روال قانونی انجام گرفت و با متخلفین طبق قانون برخورد شد.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26173