کد خبر: 26169 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 17 شهريور 1400 - 18:25
واکسیناسیون کرونا در شیراز شبانه‌روزی شد

نوای جنوب:رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:‌با توجه به دریافت سهمیه قابل توجهی از واکسن کرونا، واکسیناسیون شبانه‌روزی با همکاری سپاه فجر استان فارس در حسینیه ثارالله(ع) شیراز به صورت شبانه روزی آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوای جنوب:رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:‌با توجه به دریافت سهمیه قابل توجهی از واکسن کرونا، واکسیناسیون شبانه‌روزی با همکاری سپاه فجر استان فارس در حسینیه ثارالله(ع) شیراز به صورت شبانه روزی آغاز شد.مهرزاد لطفی چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه با بیان اینکه این مرکر واکسیناسیون بدون هیچ گونه تعطیلی، به صورت شبانه روزی فعال شده است از همکاری سپاه فجر استان، نیروهای نظامی و انتظامی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ تشکر کرد.

 لطفی با اشاره به نظر وزارت بهداشت مبنی بر تسریع در ایمن سازی عمومی در برابر کرونا، ابراز امیدواری کرد تا در صورت افزایش میزان سهمیه واکسن به استان فارس، مراکز شبانه روزی واکسیناسیون علیه کرونا افزایش یابد.
مرکز واکسیناسیون یادشده در حسینیه ثارالله شیراز براساس نوبت بندی و ارسال پیامک به گروه های سنی هدف فعالیت دارد.
وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی از شهرستان های استان، از تیم های نظارتی دانشگاه خواست تا دلیل روند افزایشی موارد ابتلا به این بیماری در برخی از شهرستان ها را بررسی کنند و سریعا برای بهبود آن تصمیم گیری شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری نوع جهش یافته کرونا هندی و انتقال گسترده آن در بین افراد جامعه گفت: نباید حساسیت ها در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یابد، چراکه وضعیت استان را بحرانی تر می کند.
لطفی در ادامه این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کرونا و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه موج جدید کرونا سهمگین‌تر از موج های پیشین بوده و تعداد مبتلایان و بستری شدگان را به طور چشمگیری افزایش داده است، گفت: در موج جدید کرونا، شاهد افزایش جانباختگان ناشی از این بیماری هستیم و تعداد بیماران بدحال نیز در این روزها افزایش پیدا کرده است.
علی اکبری افزود: در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در هفته های اخیر و لزوم تمرکز بر تسریع در تزریق واکسیناسیون، با همکاری سپاه فجر استان فارس، معاونت بهداشت و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تجهیز بزرگترین و در دسترس ترین مرکز واکسیناسیون در شیراز کلید خورد و به معاونت بهداشت دانشگاه تحویل داده شد.
 وی با اشاره به اهمیت مشارکت بین بخشی در پیشبرد اهداف سلامت و بهبود برنامه های مقابله با کرونا، از همکاری مجموعه سپاه فجر استان در راه اندازی این پروژه تقدیر کرد.
اضافه شدن مرکزی دیگر به مراکز تزریق واکسن کرونا در شیراز
مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام افزوده شدن مرکزی دیگر به مراکز تزریق واکسن کرونا در شیراز، گفت: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که به صورت مقطعی اعمال می‌شود، واکسیناسیون جمعی می‌تواند زنجیره بیماری را قطع و به کنترل آن کمک بسیاری کند.
علیرضا قاسمی افزود: آماده سازی و تجهیز این مرکز در کمترین زمان ممکن و با تلاش شبانه روزی کارکنان زیر مجموعه این مدیریت و همکاری همه جانبه سپاه فجر استان فارس انجام شد.
وی ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در راه مقابله با کرونا، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که بهترین خدمات به مردم استان ارائه شود.

 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26169