کد خبر: 26145 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 16 شهريور 1400 - 22:08
تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ بوشهر لغو کرد، خوزستان ادامه داد
کارمندان ناراضی از تصمیم استانداری +تصاویر

نوای جنوب: ابلاغیه استانداری درباره لغو تعطیلی پنجشنبه های ادارات استان با انتقادات زیادی از سوی کارمندان مواجه شده که معتقدند این تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه بوده است.

نوای جنوب: ابلاغیه استانداری درباره لغو تعطیلی پنجشنبه های ادارات استان با انتقادات زیادی از سوی کارمندان مواجه شده که معتقدند این تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه بوده است.

تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات بوشهر لغو شد

به گزارش خلیج فارس؛ این درحالی است که روز گذشته استانداری خوزستان از ادامه تعطیلی دستگاههای اجرایی در روزهای پنجشنبه خبر داده و به نظر می رسید امکان چنین تصمیمی در بوشهر نیز وجود داشته است.

کارکنان دستگاه های اجرایی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 10 سال روزهای پنجشنبه تعطیل می باشند، معتقدند استانداری در خصوص مبنا قرار دادن مصوبه هیات دولت جهت تصمیم خود دچار اشتباه شده است.

به عقیده آنها، مصوبه 31 مرداد هیات دولت دقیقا عنوان کرده که مصوبه قبلی هیات دولت در مورخ 16 تیرماه لغو است (تصویر بالا)، مصوبه ای که در دولت قبل به منظور مدیریت مصرف برق، ادارات سراسر کشور در روزهای پنجشنبه تعطیل شدند.

این درحالی است که تعطیلی پنجشنبه ها در بوشهر قبل از مصوبه 16 تیرماه وجود داشته و ارتباطی به مصوبه تیرماه دولت که در آخر مرداد لغو شد ندارد. از این رو نباید استانداری برای حذف تعطیلی پنجشنبه ها، آن را ملاک قرار می داد.

از طرف دیگر، کارمندان معتقدند استانداری عجله کرده و باید اجازه می داد در آینده نزدیک استاندار جدید روی کار آمده و در این خصوص تصمیم گیری می شد، چرا که به دلیل اجرای تعطیلی پنجشنبه ها در بیش از یک دهه، استاندار جدید برای اینکه در ابتدای کار شاهد نارضایتی نباشد، احتمالا برای استمرار آن پیگیری و چاره اندیشی می کرد.

به هر حال، مصوبه لغوِ تعطیلی پنج شنبه ها به ادارات استان بوشهر ابلاغ شده و از پنج شنبه همین هفته قابل اجراست، در حالی که این تعطیلی برای ادارات شهر تهران یا خوزستان همانند سالیان قبل ادامه دارد و صرفا بوشهر برای اجرای چنین موضوعی پیشتاز شده است.

باید دید در پی اعتراض کارمندان استان بوشهر، آیا استاندار جدید و تیمی که در آینده در راس امور استان قرار می گیرند پیگیر این خواسته کارمندان خواهند بود یا همچنان که پیش بینی می شود، پرونده تعطیلی پنجشنبه های ادارات استان پس از حدود 13 سال بسته شد؟

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26145