کد خبر: 26133 ، سرويس: گزارش‌ها
تاريخ انتشار: 16 شهريور 1400 - 01:35
رئیسی چگونه لذت رفتن روحانی را دوچندان کرد ؟

نوای جنوب:یک ماه و چند روز از استقرار دولت سید ابراهیم رئیسی در پاستور می گذرد و از رصد رسانه ها و نظرات مردمی می توان فهمید که مردم امیدهای بسیاری به انتخاب خود در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری بسته اند.

نوای جنوب:یک ماه و چند روز از استقرار دولت سید ابراهیم رئیسی در پاستور می گذرد و از رصد رسانه ها و نظرات مردمی می توان فهمید که مردم امیدهای بسیاری به انتخاب خود در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری بسته اند.

 اصلاح طلبان در چند سونامی، تمامی مواضع قدرت سیاسی و اجتماعی را یکی پس از دیگری از دست دادند. به همین دلیل تلاش می کنند که با بالا بردن سطح انتظارات و توقعات مردم وسیله ای برای آغاز یک پروپاگاندای سیاسی در جهت به شکست کشاندن دولت انقلابی رئیسی برپا کنند.

  قطعا هیچ دولتی در حدود یک ماه کار آنچنان خاصی نمی تواند انجام دهد اما در همین مدت بسیار کوتاه، آثار حضور دولت جدید را می توان در فضای جامعه به خوبی احساس کرد:

1️⃣نفس رفتن دولت و شخص حسن روحانی از فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور نوعی آرامش لذت بخش را در میان مردم به وجود آورده است. دیگر از آن کار نکردن ها یا حرف زدن‌های تنش آفرین در جامعه خبری نیست. احساس اینکه فردی تازه نفس و از جنس مردم سکان قوه مجریه را بر عهده گرفته، بر این لذت افزوده است.

2️⃣رفتن روحانی از یک سو و روی کارآمدن فردی دقیقا در مقابل روحیات رئیس جمهور قبلی، آرامش ذهنی جامعه را دوچندان کرده است. برای نمونه در مقابل بی تحرکی رئیس جمهور سابق، رئیس جمهور جدید شدیدا فعال و اهل بازدیدهای سرزده است که در همین یک ماه دو سفر استانی جدی و از پیش اعلام نشده داشته است.

3️⃣در همین مدت یک ماه و اندی، دولت جدید و شخص رئیس جمهور توانسته اند تحولات جدی برای نحوه مقابله با کرونا و بحث واکسیناسیون به عنوان اولویت دارترین موضوع کشور انجام دهند. پاکدستی و کارآمدی رئیسی نیز امید مردم را برای حل سایر مشکلات افزایش داده است.

4️⃣تغییر وزرا و خصوصا کنار گذاشته شدن برخی وزرای روحانی که از حضور تا گفتار و رفتارشان باعث ناراحتی اذهان عمومی بود، خود یک آرام بخش دیگر برای کشور شد. به ویژه انکه جنس وزرای به کار گرفته شده از نوع انقلابی، جوان و کارامد است. تنها یک نمونه از رفتار مقتدرانه وزیر خارجه در بغداد برای بسیاری از مردم ناراحت در هشت سال گذشته لذت بخش بود.

5️⃣هم شخص آیت الله رئیسی و هم مدیران ارشد دولت از بازخوانی خرابکاری هایی عدیده دولت قبل تا انجا که امکان دارد پرهیز می کنند. این در حالی است که دولت روحانی حتی تا روزهای آخر هم از مقصر دانستن دولت احمدی نژاد دریغ نمی کرد. این موضوع به خوبی علاوه بر فداکاری رئیس جمهور، نشان دهنده درک دولت جدید از شرایط ملتهب جامعه و نیاز به تزریق آرامش روانی است.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26133