کد خبر: 26110 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 شهريور 1400 - 22:24
فقط ۴۰ هزار دشتستانی دو دوز واکسن کرونا زده‌اند

نوای جنوب: فرماندار دشتستان گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است و ۴۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نوای جنوب: فرماندار دشتستان گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار دوز واابراهیم رضایی نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از بهورزان شهرستان دشتستان بیان کرد: فعالان حوزه سلامت از جمله بهورزان در دوران کرونایی سختی‌های فراوانی را متحمل شدند و ایثار بزرگی انجام دادند که اگر زحمات، ایثارگری‌ها و خدمات این عزیزان نبود، به طور قطع وضعیت بدتری را در زمینه ابتلا به کرونا و آثار ناشی از آن شاهد بودیم.

او تبدیل وضعیت را یکی از مطالبات جدی فعالان حوزه سلامت دانست و افزود: در نشستی که با وزیر بهداشت داشتم در مورد تبدیل وضعیت نیرو‌ها تأکید ویژه‌ای داشتم و وزیر بهداشت قول پیگیری جدی در این زمینه را داد و خوش‌بین هستیم که این مهم محقق شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم یکی دیگر از مطالبات فعالان حوزه بهداشت و درمان را پرداخت حق کرونا و اضافه کار عنوان کرد و گفت: انتظار است این مطالبه‌ها محقق شود و شاهد روندی عادلانه در این زمینه باشیم.
بیشتر خانه‌های بهداشت دشتستان بازسازی شده‌اند

فرماندار شهرستان دشتستان هم با اشاره به اینکه بهورزان اولین کسانی هستند که مردم روستا برای دریافت خدمات درمانی به آنان مراجعه می‌کنند، بیان کرد: در دوره کرونا بهورزان نقش مهمی در پیشگیری از بیماری و آگاهی بخشی به مردم داشته‌اند.

فتح الله نوروزی ادامه داد: بخش عمده‌ای از ۶۱ خانه بهداشت شهرستان بهسازی شده است و بقیه نیز به زودی بهسازی می‌شود.

او از اجرای ۷۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در چهار سال اخیر خبر داد و افزود: در هفته دولت امسال نیز ۶ طرح با اعتبار ۳۶۲ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرماندار دشتستان عنوان کرد: ۱۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف تزریق شده است و تاکنون ۴۰ هزار نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نوروزی گفت: در شهرستان دشتستان تاکنون ۸۳ درصد از افراد بالای ۵۰ سال، ۵۴ درصد از افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله و ۱۲ درصد از افراد ۱۸ تا ۴۰ ساله واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
۲۷۰ نفر در آموزشگاه بهورزی دشتستان تحصیل کرده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان هم با اشاره به فعالیت ۱۱۵ بهورز در ۶۱ خانه بهداشت این شهرستان، عنوان کرد: آموزشگاه بهورزی این شهرستان تاکنون ۲۷۰ فارغ‌التحصیل داشته است.

ماریا خویش‌دوست با اشاره به نقش مهم بهورزان در کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و مادران باردار، افزود: این افراد در دوران کرونایی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و خدمات گسترده‌ای را در نقاط مختلف شهرستان به مردم ارائه کردند.

خویش‌دوست گفت: بهورزان با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی همگام با دیگر کارکنان بهداشتی در مراکز واکسیناسیون با تلاش مضاعفی فعالیت داشته‌اند و ما قدردان زحمات آنان هستیم.

در این مراسم از تعدادی از بهورزان به نمایندگی از بهورزان شهرستان دشتستان تجلیل شد.

 

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/26110