نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 31 مرداد 1400 - 18:18

نوای جنوب:به گفته رییس اتحادیه نانواها، کارگران اعتقاد دارند که توجیه اقتصادی وجود ندارد که فردی بخواهد در این گرما صبح تا شب خود را معطل یک حقوق حداقلی در نانوایی کند.

نوای جنوب: رئیس اتحادیه نانواهای بوشهر بخش عمده مشکل را ناشی از کمبود نیروی کار در نانوایی ها می داند و می گوید: دستمزد کارگران نانوایی در بوشهر روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است که این میزان حقوق باعث شده تا انگیزه لازم برای کار در نانواهای بوشهر وجود نداشته باشد.

علی پارسایی که با ایرنا گفتگو کرده ادامه داد: کارگران اعتقاد دارند که برای کار در نانوایی‏‌های بوشهر توجیه اقتصادی مناسبی وجود ندارد که فردی بخواهد در این گرما صبح تا شب خود را معطل یک حقوق حداقلی کند، از این رو باید عوامل انگیزشی لازم برای کار در نانواها فراهم شود.

پارسایی ادامه داد: یکی از دلایل این موضوع افزایش نیافتن قیمت نان در استان بوشهر است آن هم در شرایطی که در استان‏‌های همجوار مانند فارس با وجود آب و هوای معتدل این افزایش قیمت محقق شده است.

وی ادامه داد: در یک مقطع مقرر بود در ماه‎‌های آبان و آذر سال گذشته افزایش قیمت نان محقق شود که با وجود افزایش هزینه نانوایی‌‏ها تاکنون این مهم محقق نشده است.

پیش از این معاون اتاق اصناف مرکز بوشهر نیز عنوان کرده بود سهمیه سرانه آرد نانوایی‌ها برای هر ماه ۷.۵ کیلوگرم است که برای استان بوشهر این سرانه برمبنای جمعیت سالانه سال ۹۵ است و با وجود افزایش جمعیت هنوز تغییری نکرده است.

در استان بوشهر با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۶۵ نانوایی لواش و تافتون فعال هستند که از این شمار ۶۶۳ واحد یارانه‌ای ‌و مابقی به صورت آزادپز کار می‌کنند.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
نانوایی

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار