نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 مرداد 1400 - 21:42

نوای جنوب:با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف و متدین دشتستان





نوای جنوب:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و طبیب نفوسنا وحبیب قلوبنا ابی القاسم مصطفی محمد وعلی اله الطیبین الطاهرین

با سلام و احترام به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) و مردم عزیز، شریف و متدین دشتستان

🔰 بخش اول

🔶 خدا محوری و معنویت از ویژگی های مهم قیام امام حسین (علیه السلام)

یکى از ویژگى‌های مهم قیام امام حسین (علیه السلام) در خدا محورى، معنویت و اخلاص ظهور یافته است و ایشان براى خدا و بر اساس انجام تکلیف الهى قیام کرد.

 حماسه جاويد عاشورا دانشگاهی است به پهنه تاريخ و گستره كره زمين كه از سال ۶۱ هجری افتتاح و با خون پاک و مقدس حسين (علیه السلام) و يارانش آبياری و ثارالله و وصل به خدا شد، بنابراین ابدی شد و اين دانشگاه برای هميشه تاريخ بازخواهد بود و دانشجو می پذيرد و نيرو تربيت می كند.

 امام حسين (علیه السلام) مصداق تام وجه‌الله است، به همين دليل خداوند به اراده خود، بذر محبت اين امام را در دل‌ها پاشيده است و هرچه زمان می گذرد، عاطفه انسان‌ها تحريك و احساسات مردم نسبت به نهضت و انقلاب امام حسين (علیه السلام) به جوش می‌آيد.

یکى از علل مهم حرمت و قداست قیام امام حسین (علیه السلام)، آزادى‌خواهى است. همه جهانیان آزادى را دوست داشته و آن را ارمغانى بزرگ مى‏‌دانند که طلایه دار و پرچمدار آن امام حسین (علیه السلام) رهبر آزادگان است که به منظور ستم ستیزى و حاکمیت حق و عدالت قیام کرد. از این رو محبوب جهانیان بوده و انقلاب او مقدس ‏ترین انقلاب‏ها است.

از عوامل جاودانگی عاشورا تلاش مستمر علمای شيعه است كه با تأليف هزاران جلد كتاب در موضوعات مختلف مرتبط با امام حسين (علیه السلام) و عاشورا و نيز از راه وعظ و خطابه و برپايی مجالس عزاداری و تشويق و ترغيب مردم بر اقامه عزای امام حسين (علیه السلام) از خدمات مراجع عظام و علماء و مبلغان و مؤلفان و شعراء است.

‌پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله وسلم)  فرمودند: «هر كس برای حسين گريه كند يا ديگران را به گريه وادارد يا خودش را به گريه بزند بهشت بر او لازم است»

از نکات ماندگار و حساس در شخصیت والای امام حسین ‌(علیه السلام) علاقه و محبت شدید به خداوند تبارک و تعالی بود.

ظاهراً تمام کسانی که خداوند را پذیرفته و به وجود لایتناهی وی معتقدند مدعی دوست داشتن خدا هستند، پس همه کس دعوی دوستی خداوند را دارد و از آن دم می‌زند و به آن معترف و معتقد است، البته در مرحله عینیت و عمل باید این ادعا به منصه اثبات برسد وگرنه همچون دیگر ادعاهای تهی از واقعیت بلکه از آنها هم بدتر خواهد بود و در اثبات این دعوی، مهم آن است که خود خداوند که محبوب واقعی است آن را بپذیرد و بر آن صحه گذارد و روشن است که مهم ترین نشانه صدق این ادعا آن است که همه گام‌ها در راه رضای دوست برداشته شود و انسان عاشق و محب هیچ گونه حرکت و سکون و تکلم و سکوت و قیام و قعودی جز آنچه مورد رضای پروردگار است نداشته باشد.

🔰 بخش دوم

🔶 هشدار رهبر معظم انقلاب درباره طغیان ویروس وحشی کرونا

در هفته ای که گذشت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) درباره طغیان بیماری وحشی کرونا مطالب مهمی فرمودند و این مسئله را مسئله مهم و فوری کشور قلمداد نمودند
در این خصوص نکات مهمی وجود دارد که ذیلاً اشاره  می گردد:

۱- همه مسؤولین و دست اندرکاران به ویژه متولیان حوزه سلامت و درمان شهرستان برنامه‌ریزی لازم و دقیق برای ساماندهی وضعیت بیماران و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی و سایر مکانهایی که ظرفیت لازم را دارند به تجهیزات دارویی و درمانی را در دستور کار قرار دهند.

۲- همه مدیران محترم شهرستانی و مجموعه های اداری با هماهنگی کامل با مدیریت ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تمام امکانات خود و تلاش های لازم را برای تسریع در روند بهبودی شرایط موجود به کار گیرند.

۳- نیروهای با ایمان و با اخلاص بسیج و گروه‌های مردمی و جهادی همچون گذشته هماهنگی و آمادگی لازم را برای تلاش در میدان خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشند.

۴- ستاد نماز جمعه شهرستان این آمادگی را دارد تا مصلاهای جمعه و در صورت نیاز مساجد بزرگ شهر و مکان های مذهبی، را برای ارائه خدمات لازم به بیماران در اختیار مدیریت ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان قرار دهد.

🔶 محرم، کرونا و محدودیت ها

محرم امسال نیز در صورتی فرا رسید که شرایط موجود کشور و طغیان بیماری کرونا در پیک پنجم خود قرار دارد و از این جهت برگزاری مراسمات محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را تحت شعاع خود قرار داده است.

اینجانب ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به محضر همه دوستداران و عاشقان اهل البیت (علیهم السلام) اجمعین توصیه می نمایم هیئت های محترم مذهبی ، تکایا و مساجد با دقت و اهتمام به رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران بر اساس دستورالعمل ابلاغی مراسمات خود را برگزار نمایند تا ان شاءالله ضمن استفاده و کسب فیض از این ایام و مجالس محرم سلامت مردم عزیز و محبین امام حسین (علیه السلام) تامین گردد.

پیش تر از اهتمام و تلاش جدی هیئت های مذهبی و مردم مومن و متدین در برگزاری مراسمات محرم نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

صلی الله علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک
وصل الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین

حسن مصلح
امام جمعه دشتستان
۲۲ مرداد ۱۴۰۰

▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار