نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 21 مرداد 1400 - 10:16

نوای جنوب: دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: با بستری ۲۱۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان به ۸۴۱ نفر رسید.

نوای جنوب: دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: با بستری ۲۱۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان به ۸۴۱ نفر رسید. دکتر سعید کشمیری اعلام کرد: از ین شمار ۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند که  ۳۱نفر از آنها در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر در استان بوشهر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند اضافه کرد: این بیماران شامل پنج مرد با ۷۹، ۷۳، ۷۸، ۶۷ و ۶۵ و ۶ زن با ۷۶، ۶۴، ۵۵، ۵۳، ۵۲ و ۵۳ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای فشارخون، دیابت، قلبی و مغزی و ۲ مرد با ۴۵و ۳۹ سال سن بدون سابقه بیماری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با احتساب جان باختگان امروز شمار کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را در این استان از دست داده اند  به یک هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

وی اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۷۲هزار و ۷۸۳ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده اند.

کشمیری با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری می‌شوند گفت: چشم‌انداز خوبی برای ورودی بیمار به بیمارستان‌های این استان نداریم چون روزانه هزار نفر مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیمارستان‌های استان بوشهر برای خریدهای مایحتاج ضروری و دارو به کمک‌های مالی نیاز دارد و همچنین نیاز به کار فرهنگی در جامعه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

کشمیری گفت: تا ورودی بیمارستان کاهش پیدا نکند نمی‌توانیم از فاجعه کرونایی جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستیم باید روی این مساله که خدایی ناکرده برگزاری مراسم در این ایام باعث شدت بیماری نشود کار فرهنگی شود.

وی گفت: تمام پیش‌پرداخت‌های اکسیژن سازهای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سوی شورای راهبردی پتروشیمی پرداخت شده و در زمان حاضر تمام اکسیژن سازها در یک سال اخیر نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به حوزه سلامت برای مقابله با کرونا کمک کرده‌اند ولی کافی نیست .

براساس گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارد.



کانال خبری نوای جنوب


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار