کد خبر: 25584 ، سرويس: اخبار استان فارس
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1400 - 23:06
قائدی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی فارس معرفی شد

نوای جنوب:حجت‌الاسلام نیکخو مسوول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد گفت: رسالت دانشگاه در کنار تولید علم، حل مشکلات جامعه است، همچنین پیش قدم رییس سابق دانشگاه آزادگفت: شاخص ما در این سالها پاسخگویی و تسهیل در دسترسی بود

نوای جنوب:حجت‌الاسلام نیکخو مسوول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد گفت: رسالت دانشگاه در کنار تولید علم، حل مشکلات جامعه است، همچنین پیش قدم رییس سابق دانشگاه آزادگفت: شاخص ما در این سالها پاسخگویی و تسهیل در دسترسی بود، در آیینی با حضور سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس،علم شاهی مدیر  کل پشتیبانی دانشگاه آزاد، نادگران رئیس دانشگاه شیراز و برخی از مسولین استان، مراسم  ‌معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز برگزار و طی آن با تقدیر از زحمات کاوه پیشقدم رییس پیشین این دانشگاه، قائدی به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی شد.


در این آیین که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد، مسول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: قائدی جوانی خوش فکر و با سواد است که پیشنهاد می کنیم همواره از مشورت افراد آگاه برای مدیریت دانشگاه استفاده کنند.حجت الاسلام نیکخو با اشاره به رسالت دانشگاه افزود: رسالت و ماموریت مراکز آموزش عالی علاوه بر تولید دانش و دانشمند، حل  مشکلات جامعه است که راهبردی ترین وظیفه دانشگاه است. تحقق مأموریت واهداف سازمانی نیاز به مدیران شایسته و بایسته دارد و معیارهای سنجش مدیران نیز بستگی به معیارهای جامعه دارد.

نیکخو در ادامه خاطرنشان کرد: در کشور ما که مزین به دین و قرآن و اهل بیت است شاخصه های کمی و کیفی را باید از اینها گرفت اما در حوزه مدیریت کلمات گهربار امیر مومنان(ع) کم نظیر است. مدیریت در نظام فکری علی(ع) شاخصه هایی دارد همچون تخصص، تجربه،دانش،نظم،داشتن قدرت تجزیه و تحلیل و... که در نامه ۵۳نهج البلاغه به آن اشاره شده است. معیارهای ارزشی که مورد قبول همگان است همچون رعایت حقوق دیگران، وفای به عهد و... نیز از جمله خصایص یک مدیر در نظام اسلامی است. معیارهای مکتبی همچون تقوا و توکل نیز از شاخصه های مهم دیگری است که باید مدیر بدان توجه داشته باشد.

در ادامه این مراسم رئیس  سابق دانشگاه آزاداسلامی استان فارس گفت: در طی این چند سال پررنگ ترین شاخصه عملکردی ما پاسخگویی و تسهیل در دسترسی بوده است.

محمد کاظم کاوه پیش قدم با تشریح عملکردش در طی این سالها خاطر نشان کرد :با یاری پروردگار توفیق خدمت رسانی در حوزه های مختلف دانشگاه را فراهم کرد و این ایام دشوار را با موفقیت سپری کردیم. امروز بودجه ای که در استان برای این مجتمع کلان اموزشی پیش بینی شده در سال اینده پیش بینی شده زیان دهی ندارد.  

رئیس سابق دانشگاه آزاداسلامی در ادامه افزود:ریاست جدید دانشگاه، دکتر قائدی مسیر سختی را پیش رو دارند.

کاوه پیشقدم  با بیان اینکه در طول این سالها مدیریت و معاونین همواره در کنار دانشجویان بودند تصریح کرد: در برهه ای که قبول دار مسوولیت شدیم واحد کازرون 9 میلیارد وام گرفته بود که اگر پرداخت نمیشد، به بیش از 20 میلیارد تومان می رسید. خوشبختانه  این وام تسویه شده و در واحد اقلید نیز شرایط مشابهی روی داده است.

وی با بیان این که این موفقیت بدون فروش املاک دانشگاه حاصل شده افزود:در شهرستان های اقلید نیریز و استهبان و دیگر شهرستان های فارس موفقیت های قابل توجهی داشته ایم و بطور حتم در دوره دکتر قائدی نیز این موفقیت ها تکرار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در زمان اغتشاشات سال 98 جاده صدرا بسته شد و بیش از 400 دانشجو شب را در محیط دانشگاه گذراندند و به هیچ کس آسیبی وارد نشد.

محمد کاظم  کاوه پیش قدم در پایان افزود:  در حوزه پزشکی تنها استانی هستیم که روند واکسیناسیون همه اساتید و کارکنان انجام شده است.

رئیس  سابق دانشگاه ازاداسلامی استان فارس در پایان ازهمکاری های همه جانبه سپاه و فرمانداری شیراز قدردانی کرد.

معاونت علوم،مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد کشور نیز در این مراسم گفت: حضور در دانشگاه آزاد به عنوان مسئول ، بسیار سخت و حائز اهمیت است لذا حضور در پست های حساس آن هم در دانشگاه های کشور وظیفه سختی بر دوش مدیران خواهد گذاشت .

جواد علمائی در ادامه توضیح داد: توجه به مشکلات و برطرف کردن مشکلات دانشجویان در راستای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه باید ملاک عمل افراد قرار بگیرد لذا حتی در صورت وجود دیدگاه بیزینسی هم باید نگاه برطرف کردن مشکلات دانشجویان باشد. دانشگاه آزاد به دنبال تجارت نیست بلکه به دنبال تسهیل فضای آموزشی برای دانشجویان هستیم این در حالی است که نباید مشکلی برای دانشجویان ایجاد شود که افراد خاطرشان مکدر شود.

این مدیر حوزه علوم در ادامه یادآور شد: ایجاد شبکه اساتید انقلابی یکی از وظایفی است که باید در تمامی داشنگاه های کشور ایجاد شود تا بتوان نسبت به تربیت نیروهای انقلابی اقدام نمود. دانشگاه آزاد در گام دوم انقلاب در تلاش است تا بتوان یکی از سیستم های محرک نظام اقدام کند تا شرایط برای توسعه کشور فراهم شود.

محمدرضا قائدی، سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز نیز با بیان اینکه دوران سختی را پشت سر گذاشته ایم، تصریح کرد: باید با هم افزایی و هماهنگی از توان و ظرفیت‌های استان بهره بگیریم. هزار و ۷۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۷۰۰ کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس مشغول فعالیت هستند.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی فارس اظهار داشت: طبق گفته رهبری دانشگاه آزاد یک دانشگاه مردمی می‌باشد که باید ارتباطات دو طرفه و ارتباط با مجموعه های بیرون افزایش یابد.

قائدی با اشاره به حضور در دهه پنجم انقلاب عنوان کرد: همه ما باید در خدمت نظام و انقلاب باشیم و مبادا برای نظام هزینه تراشی شود. با خرد جمعی و مشورت با هم میتوان قدم‌های خوب و رو به جلویی برداشت.

وی درخصوص تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بیان کرد: شیب منفی تعداد دانشجویان رفع شده و هم اکنون تعداد دانشجویان ما یه ۵۶ هزار نفر رسیده است که با حفظ کیفیت آموزشی و پژوهشی این رویه ادامه دار خواهد بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به وجود ۳۵ واحد و مرکز دانشگاهی گفت: فرصتی دیگر برای صحبت درمورد گذشته و ایرادات نیست و باید رو به جلو حرکت کرد.
لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/25584