کد خبر: 25461 ، سرويس: ستون راست
تاريخ انتشار: 14 مرداد 1400 - 10:49
تصاویر/ پاکسازی سواحل با رباتی مجهز به هوش مصنوعی

نوای جنوب:ادوین باس و مارتین لوکارت، بنیانگذاران شرکت تک‌تیکس (TechTics)، رباتی را برای پاکسازی ساحل از ته سیگارها معرفی کرده اند. این ربات توانایی تشخیص ته سیگار، بیرون آوردن و ریختن آن در سطل زباله داخلی خود را دارد. این ربات که به نام بیچ‌بات (BeachBot) یا به اختصار بی‌بی شناخته می شود از هوش مصنوعی برای یافتن ته سیگارها و یادگیری بهترین روش برای برداشتن آنها استفاده می کند.

نوای جنوب:ادوین باس و مارتین لوکارت، بنیانگذاران شرکت تک‌تیکس (TechTics)، رباتی را برای پاکسازی ساحل از ته سیگارها معرفی کرده اند. این ربات توانایی تشخیص ته سیگار، بیرون آوردن و ریختن آن در سطل زباله داخلی خود را دارد. این ربات که به نام بیچ‌بات (BeachBot) یا به اختصار بی‌بی شناخته می شود از هوش مصنوعی برای یافتن ته سیگارها و یادگیری بهترین روش برای برداشتن آنها استفاده می کند.ک کند.

پاکسازی سواحل از ته سیگار با رباتی مجهز به هوش مصنوعی

به گفته ادوین باس، این جذاب‌ترین بخش کار ما است زیرا تعاملی بین انسان و ربات را شاهد هستیم که در آن افراد می توانند به هوشمندتر شدن ربات ها کمک کنند.

برای تشخیص زباله هایی که بیچ‌بات باید آنها را بردارد، سطحی از هوش بخشی از راه حل است. با استفاده از یادگیری ماشینی، ربات می تواند درباره این که چه چیزی را بردارد تصمیم گیری کند که این می تواند از آسیب دیدن ربات به واسطه برداشتن چیزهای دیگر، مانند صدف ها، پیشگیری کند.

پاکسازی سواحل از ته سیگار با رباتی مجهز به هوش مصنوعی

افزون بر قدرت انتخاب، یادگیری ماشینی انعطاف‌پذیری بیشتر را ممکن می کند. ربات می تواند برداشتن زباله های جدید را فرا بگیرد و این گونه آینده کاری خود را تضمین کند.

بازوهای گیرنده ربات باید قادر به حرکت در فضای سه بعدی باشند. این شرایط با یک سامانه حرکتی دکارتی که در آن دو موتور ثابت شده روی فریم امکان حرکت در دو جهت (بالا/پایین و چپ/راست) را فراهم می کنند، تا حدی تسهیل شده است. چنین سامانه ای دارای مزیت هایی است که از آن جمله می توان به بسیار پایدار بودن آن اشاره کرد که امکان طراحی یک فریم سبک، موتورهای سبک، مصرف انرژی کم و کنترل آسان در مقایسه با، به عنوان نمونه، یک دست رباتیک را فراهم می کند.

پاکسازی سواحل از ته سیگار با رباتی مجهز به هوش مصنوعی

طی نخستین نمایش خود، بیچ‌بات موفق شد 20 ته سیگار را در 30 دقیقه جمع کند. در این آزمایش، بیچ‌بات که 80 سانتیمتر پهنا دارد از دو دوربین آنبورد برای نگاه به جلو و پایین استفاده می کرد. پس از تشخیص ته سیگار، ربات دو بازوی گیرنده خود را پایین آورده و پس از برداشتن ته سیگار آن را در سطل زباله داخلی خود می اندازد. در نهایت، سطل زباله ربات باید توسط انسان تخلیه شود.

پاکسازی سواحل از ته سیگار با رباتی مجهز به هوش مصنوعی

بیچ‌بات می تواند به حذف مقداری از 4.5 تریلیون ته سیگاری که هر ساله به روش نادرست در کره زمین دور انداخته می شوند، کمک کند. از آنجایی که سیگار برای انسان مضر است، جای شگفتی نیست که مواد شیمیایی و میکروپلاستیک های موجود در فیلتر آن برای جانداران دریایی نیز مضر باشند، به ویژه زمانی که آب با ته سیگارها در تماس بوده و مواد شیمیایی مضر در آب نشت کنند.

به گفته ادوین باس، ما فعالیت خود را با جمع آوری ته سیگار آغاز کرده ایم که یکی از شایع‌ترین زباله های آلوده کننده جهان است. اما در آینده به دنبال معرفی ربات هایی برای تشخیص زباله های دیگر نیز هستیم.

پاکسازی سواحل از ته سیگار با رباتی مجهز به هوش مصنوعی

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/25461