کد خبر: 25458 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 مرداد 1400 - 10:20
اتش سوزی گسترده در خور گناوه+جزئیات و تصاویر

نوای جنوب:وی تصریح کرد: آتش‌نشانی شرکت   گازگچساران و آتش خوار ویژه دریا بندرامام‌حسن و آتش‌نشانی شرکت مپنا نیز پس از درخواست در محل آتش‌سوزی حضور پیدا کردند.

نوای جنوب:وی تصریح کرد: آتش‌نشانی شرکت   گازگچساران و آتش خوار ویژه دریا بندرامام‌حسن و آتش‌نشانی شرکت مپنا نیز پس از درخواست در محل آتش‌سوزی حضور پیدا کردند.

مدیر آتش نشانی شهرداری گناوه گفت: آتش سوزی پنج شناور باری در خور گناوه در ساعت پنج بامداد پنج شنبه به مرکز آتش نشانی اطلاع داده شد.

ولی سیفی افزود: به محض اطلاع از آتش سوزی نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند و با همکاری سایر نیروها اقدام به جداسازی شناورهای حادثه دیده از سایر شناورها به منظور جلوگیری از سرایت آتش شد.

وی ادامه داد: در این آتش سوزی گسترده پنج شناور طعمه حریق شدند که چهار شناور حامل کالای تجاری و ملوانی بودند که از بین رفت و یک شناور خالی بود و بخشی از آن آسیب دید.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در ساعت هشت و ۵۰ دقیقه امروز مهار شد گفت: در این عملیات نیروهای آتش نشانی گناوه، شناور آتش‌خوار اداره بندر گناوه، آتش نشانی روستای چهار روستایی، شرکت بهرگان و شرکت سیکل ترکیبی مپنا، آتش نشانی و شهرداری بندر ریگ، شهرداری امام حسن و تانکرهای شهرداری گناوه همکاری کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: علت حادثه و میزان خسارت‌ها در دست بررسی است.

ضرورت استقرار امکانات مهار آتش در شمال استان بوشهر

فرماندار گناوه با اشاره به حادثه آتش سوزی لنج‌ها در این بندر، استقرار امکانات مهار آتش در شمال استان بوشهر را ضروری خواند.

غلامرضا مهرجو بیان کرد: ساعت ۵ صبح امروز پس از اعلام حادثه همراه با نیروهای امدادی و چند تن از اعضای شورا‌ی تامین در محل حضور یافتیم و بلافاصله از استان، شهرستان‌های همجوار و منطقه بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، کمک خواستیم.

او افزود: ابتدا با مشارکت ملوانان، مردم و نیروهای امدادی، جداسازی لنج‌ها برای جلوگیری از سرایت آتش صورت گرفت سپس برای مهار آتش اقدام شد.

فرماندار گناوه گفت: در این حادثه ۴ فروند لنج به طور کامل در آتش سوخت و یک فروند بیش از ۵۰ درصدش سوخته است.

او عنوان کرد: درخواست داریم که هم ملوانان و نگهبانان لنج‌ها درباره مهار آتش آموزش ببینند و هم امکانات اولیه مهار آتش در لنج‌ها باشد تا در صورتی که مشکلی پیش آمد ملوانان بتوانند با سرعت عمل از سرایت آتش جلوگیری کنند.

فرماندار گناوه همچنین به ازدحام شناورها در خور این بندر اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی تخلیه لنج‌ها زمان‌برَ است و همین موضوع باعث می‌شود که خور گناوه با توجه به ظرفیت محدودش با شلوغی حضور شناورها رو به رو باشد که لازم است در این باره چاره‌اندیشی و زمان تخلیه لنج‌ها کوتاه شود.

مهرجو تاکید کرد: با توجه به سرعت سرایت آتش و با توجه به اینکه شاهد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی هم هستیم باید امکانات مهار آتش در شمال استان مستفر شود.

او گفت: دریابانی، شناور آتشخوار بندر امام حسن، خودروها و امکانات اطفاء حریق اداره بندر و دریانورد، شرکت مپنا، شهرداری‌های گناوه و ریگ و دهیارهای روستاهای اطراف، در مهار این آتش مشارکت داشتند.

فرماندار گناوه اعلام کرد: کارشناسان در حال بررسی علت حادثه و میزان خسارت هستند.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/25458