نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 22:07
برای بار چندم!

نوای جنوب: پس از مدت کوتاهی آرامش در بازار مرغ، در روزهای اخیر مجددا بوشهری ها شاهد خالی شدن ویترین مغازه ها در کنار افزایش قیمت این محصول بالاتر از نرخ مصوب از سوی برخی عوامل توزیع هستند.

نوای جنوب: پس از مدت کوتاهی آرامش در بازار مرغ، در روزهای اخیر مجددا بوشهری ها شاهد خالی شدن ویترین مغازه ها در کنار افزایش قیمت این محصول بالاتر از نرخ مصوب از سوی برخی عوامل توزیع هستند.پس از هشدارهای تولیدکنندگان و فعالان صنفی نسبت به کمبود و گرانی نهاده‌های تولید و جوجه یک روزه و تأثیر آن بر کمبود و گرانی مرغ،  از ابتدای مردادماه سیر صعودی قیمت مرغ در کشور آغاز شده و این محصول در بازار بوشهر نیز کمیاب شده است.

مغازه داران می گویند: بازرسی سازمان صمت عرضه مرغ بالاتر از کیلویی 28 هزارتومان را تخلف می داند و منجر به جریمه می شود، این درحالیست که مرغ آماده مصرف کمتر از کیلویی هزارتومان سود نصیب مغازه دار می کند.

از طرفی تولیدکنندگان و فعالان صنفی بازار مرغ از قیمت های بالاتر برای مرغ خبر می دهند و با توجه به شرایط نامساعد تامین نهاده‌های تولید، از افزایش قیمت خرده فروشی حتی بالاتر از کیلویی 50 هزارتومان سخن می گویند.

از طرفی قیمت مصوب کنونی از نظر تولیدکنندگان این محصول مقرون به صرفه نبوده و چندین بار نسبت به آن واکنش نشان داده بودند اما پس از جلسات متعدد تصمیم به تصویب این قیمت برای گوشت مرغ گرفته شد که البته نوسان‌های اخیر در قیمت مرغ نشان‌دهنده آشفتگی بازار و عدم اجرای صحیح و کامل این قیمت در بازار است.

طی هفته های اخیر بارها مسئولان جهادکشاورزی استان به عنوان تامین کنندگان مرغ بازار وعده بهبود شرایط داده اند، اما ویترین خالی مغازه ها از توخالی بودن این وعده ها حکایت دارد.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
مرغ

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار