کد خبر: 25365 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1400 - 22:42
زمان آغاز صید میگو در استان بوشهر اعلام شد

نوای جنوب:مدیرکل شیلات استان بوشهر زمان آغاز صید میگو در آبهای این استان را ۱۳ مرداد ماه اعلام کرد.





نوای جنوب: علی بازدار در پایان نشست اعضاء کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت : مشابه سال گذشته صید میگو از ۱۳ مرداد ماه در سراسر محدوده آبهای ساحلی استان بوشهر آزاد است و کلیه شناورهای دارای مجوز اعم از شناورهای کلاس لنج و قایق صیادی که حدود ۸۰۰ فروند برآورد می شود میتوانند همزمان فعالیت خود را آغاز کنند .
وی میزان صید میگو در سال گذشته را ۲ هزار و ۲۲۶ تن ذکر کرد و افزود : پیش بینی میشود در سالجاری حداقل ۱۵۰۰ تن میگو از دریا صید شود .

رئیس پژوهشکده میگوی کشور نیز در این کمیته نتایج گشت های گشایش فصل صید میگو را تشریح و عنوان داشت : گشت های دریائی این پژوهشکده امسال در دو ۵ روزه ابتدا در محدوده شمال استان و سپس روبروی شهر بوشهر تا منطقه مطاف در ۲۲ ایستگاه با استفاده از یک فروند لنج فایبرگلاس انجام شد .

دکتر عقیل دشتیان نسب زمان تور کشی ها را یکساعته عنوان داشت و افزود : بررسی میانگین تلاش صیادی در این مناطق (CPUE) و میزان این پارامتر در اعماق مختلف نشان از تراکم صید در محدوده آبهای منطقه رستمی و کلات تا رود موند داشت .وی به ترکیب گونه ای میگو در فصل جاری اشاره و بیان کرد : ۷۸ درصد از ذخیره میگوی سالجاری از گونه ببری سبز و مابقی از سایر گونه ها است و ۹۲ درصد این میگو میگوی نسل اول است که بیانگر درصد کم ذخیره میگوی سال گذشته در ترکیب صید امسال است .

فصل صید میگو در سال ۱۳۹۹ از ۱۳ مرداد برای قایقها و ۱۵ مرداد برای لنج ها آغاز و تا ۲۷ شهریور و به مدت ۴۵ روز ادامه داشت .

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/25365