کد خبر: 25249 ، سرويس: اخبار استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 مرداد 1400 - 10:38
پای گرانی جدید در میان است؟ داستان تکراری کمبود مرغ دراستان بوشهر

نوای جنوب:کمبود مرغ در بوشهر به داستانی دنباله دار تبدیل شده که هر چند وقت یکبار تکرار می شود و پس از برگزاری جلسه و اقداماتی، تب آن فروکش می کند ولی بعد از مدتی مجددا دست مردم از این ماده پروتئینی خالی می ماند.

نوای جنوب:کمبود مرغ در بوشهر به داستانی دنباله دار تبدیل شده که هر چند وقت یکبار تکرار می شود و پس از برگزاری جلسه و اقداماتی، تب آن فروکش می کند ولی بعد از مدتی مجددا دست مردم از این ماده پروتئینی خالی می ماند.، اما از امروز ویترین مرغ فروشی ها خالی مانده است.

گپ و گفت با برخی مغازه های مرغ فروشی حکایت از آن دارد که پای دلالان در میان است و معتقدند با توجه به اینکه قیمت مرغ در استان های همجوار گرانتر است، توسط دلالان از بوشهر خارج می شود.

این درحالی است که دو روز پیش فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری دو نفر خبر داد که به گفته وی اقدام به خرید گسترده مرغ از مرغداران با قیمت بالاتر از نرخ مصوب کرده و به استان های همجوار منتقل می کردند.

کمبود مرغ در بازار بوشهر، زمزمه تلاش برای افزایش قیمت مرغ بالاتر از مرخ مصوب را افزایش داده است.

براساس گزارش های میدانی، قیمت هر کیلو مرغ گرم در واحد‌های صنفی تهران از 35 هزارتومان بالاتر رفته

بازار دست دلالان افتاده

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: تولید و عرضه مرغ به بازار مناسب و بدون توقف در حال انجام است و توزیع و کنترل بازار بر عهده وزارت صمت است؛ اما گرانی هزینه جوجه ریزی و مشکلات تامین و توزیع به موقع نهاده همچنان باقی است.

محمدعلی کمالی افزود: قیمت مرغ زنده درب واحدهای پرورشی بین 14 تا 17 هزارتومان، درب کشتارگاهها 22 تا 24 هزارتومان است، بنابراین گوشت مرغ باید با سود بین 10 تا 12 درصدی با نرخ حداکثر 25 هزار تا 27 هزارتومان بدست مصرف کنندگان برسد.

وی اضافه کرد: عواملی مانند دو نرخی شدن گوشت مرغ و تقاضای کاذب آن با حضور دلالان و واسطه گران و تاخیر در عرضه نهاده های دامی با نرخ های مصوب عامل گرانی گوشت مرغ در بازار محسوب می شوند، بنابراین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متضرر این بازار نابسامان به حساب می آیند.

کمالی گفت: علت دیگر تحریک بازار برای گرانی گوشت مرغ، فاصله قیمتی بین نرخ مرغ دولتی 20 هزار و 400 تومان با نرخ بازار که حدود 35 هزارتومان شده است که حضور دلالان و تقاضای کاذب را منجر می شود.

این مقام صنفی اضافه کرد: مرغدار نمی تواند مرغ را بیش از 40 تا 45 روز در سالن نگهداری کند، زیرا علاوه بر افزایش هزینه های تولید و تهیه دان با نرخ آزاد با افزایش سن مرغ آن را ارزان تر خریداری می کنند وی علت کاهش گوشت مرغ در برخی استان ها را دلال بازی دانست.

لينک خبر:
https://www.navajonob.ir/fa/posts/25249