نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 29 تير 1400 - 13:49
یک عضو شورای شهر

نوای جنوب:سخنگوی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه برای تعیین شهردار بوشهر ۳۲ نفر معرفی شده‌اند گفت: با بررسی شاخص‌‌های مورد نظر، شهرداربوشهر تا ۱۵ مرداد همزمان با آغاز فعالیت شورای شهر تعیین و معرفی می‌شود.





نوای جنوب:سخنگوی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه برای تعیین شهردار بوشهر ۳۲ نفر معرفی شده‌اند گفت: با بررسی شاخص‌‌های مورد نظر، شهرداربوشهر تا ۱۵ مرداد همزمان با آغاز فعالیت شورای شهر تعیین و معرفی می‌شود. ششمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاها فعالیت رسمی خود را از 14 مرداد آغاز می‌کنند و در این راستا برای تعیین شهرداران فعالیت اعضای منتخب شوراهای شهرها آغاز شده است.

فعالیت 40 شورای شهر و 386 شورای روستا در استان بوشهر آغاز می‌شود

در انتخابات 28 خرداد یک‌هزار و 460 عضو اصلی برای تشکیل 426 شورا در شهرها و روستاها در استان بوشهر انتخاب شدند و در این راستا 40 شورای شهر و 386 شورای روستا در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

از 40 شورای شهر 36 شورا 5 نفره، 3 شورا 7 نفره و یک شورا در مرکز استان بوشهر 9 نفره است و در شوراهای روستایی استان بوشهر در مجموع 46 شورای 5 نفره و 340 شورای 3 نفره تشکیل شده است.

در مرکز استان بوشهر جعفر پورکبگانی، حمیده هلال‌بحر، شهناز پولادی، عبدالخالق برزگرزاده ، خدیجه گرشاسبی، حیدر رفاهی، مهرزاد آسایش، ایمان زندی‌نیا  و وحید نیک‌روش منتخب شورای شهر بوشهر هستند که فعالیت آنان همزمان با سراسر کشور از 14 مرداد آغاز می‌شود.

تعیین شهردار یکی از مهمترین اقدامات شورای شهرها است

تعیین شهردار یکی از مهمترین اقدامی است که این شورا در ابتدای فعالیت خود باید انجام دهد.

برای تعیین شهردار بوشهر فعالیت شورای شهر آغاز شده است که به گفته سخنگوی شورای شهر بوشهر 32 نفر معرفی شده‌اند.

ایمان زندی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه از تعداد معرفی شده‌ها برای پست شهرداری بوشهر در مرحله نخست به 10 نفر و در مرحله دوم به 7 نفر می‌رسد اظهار داشت: با نشست‌های تخصصی از تعداد 32 نفر یاد شده اکنون به 15 نفر رسیده است.

این عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه از بین گزینه‌ها که معرفی شده عملکرد خود را به شورا ارائه داده‌اند افزود: تعدادی نیز عدم تمایل خود را اعلام کرده‌اند که از فرایند بررسی کنار گذاشته شده‌اند.

7 نفر از گزینه‌های شهرداری بوشهر برای ارائه برنامه به‌صورت حضوری دعوت می‌شود

سخنگوی شورای شهر بوشهر بیان کرد: افراد باقیمانده براساس شاخص‌ها که تهیه و مورد تأیید منتخبان قرار گرفته است ارزیابی و در نهایت از 7  نفر برای ارائه برنامه به‌صورت حضوری دعوت می‌شود.

زندی‌نیا اضافه کرد: تمام تلاش بر این است که در موعد مقرر شهردار مرکز استان بوشهر انتخاب و برای طی مراحل قانونی به وزارت کشور معرفی شود.

وی بیان کرد: موضوع سرپرست و ترکیب هیئت رئیسه هنوز در دستور کار جلسات منتخبان شورای شهر بوشهر قرار نگرفته و گمانه‌زنی‌ها مورد تأیید نیست.

تا 15 مرداد همزمان با آغاز فعالیت شورا، شهردار بوشهر تعیین و معرفی می‌شود

عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه شهردار بوشهر تا 15 مرداد تعیین می‌شود گفت: پس از بررسی شاخص مورد نظر، شهردار بوشهر تا 15 مرداد همزمان با آغاز فعالیت شورای شهر تعیین و معرفی می‌شود.

زندی‌نیا  شاخص‌های تعیین شهردار بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: شاخص‌ها در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار گرفته است که سوابق اجرا مدیریت شهری، آشنایی با قوانین و مقررات، توانایی جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، توانمندی مدیریت در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحی، گردشگری، نفوذ کلام، تفکر و عملکرد انقلابی با روحیه جهادی، ساده زیستی، مبارزه با فساد ملاک ارزیابی تعیین شهردار بوشهر است.

سخنگوی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه گزینه‌های بومی و غیربومی برای تعیین شهردار بوشهر مورد توجه قرار داد تصریح کرد: تعدادی از افراد که معرفی شده‌اند بومی و بخش هم غیربومی است که گزینه بومی با عملکرد بهتر و نزدیک بودن به ملاک‌های تعیین شده در اولویت قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: تلاش می‌شود شهردار بوشهر تا 15 مرداد تعیین تکلیف شود.



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
شهرداری بوشهر

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار