نوای جنوب
    نگین جنوب
تاريخ انتشار: 22 تير 1400 - 13:21

نوای جنوب:*مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی به دو روش درمان مستقیم و غیر مستقیم در استان ارائه خدمت می نماید.در درمان مستقیم از طریق سه مرکز بستری در شهرهای بوشهر ،برازجان و عسلویه و هفت مرکز سرپایی در شهرهای بوشهر ،برازجان ،گناوه،دیلم،دیر،کنگان و جم به ارائه خدمات درمانی می پردازد.





نوای جنوب:به نام خداوند بخشنده و مهربان

معرفی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر

همانطور که مبرهن است در حوزه درمان تامین اجتماعی میزان دسترسی بیمه شدگان به تخت فعال بستری یکی از شاخص های اساسی در حوزه درمان می باشد مزید اطلاع در بخش بستری پس از گذشت حدود ۲۵ سال از آغاز به کار مدیریت درمان استان ۲۶۰ تخت فعال و بستری ماحصل سالها فعالیت درمان تامین اجتماعی در استان بوده که با صدور مجوز افزایش ۱۰۰ تخت بیمارستانهای استان در قالب سطح بندی این رقم در کمتر از یک سال به ۳۶۰ تخت فعال و حدود ۱۰۰ تخت افزایش خواهد رسید که در نتیجه آن شاهد افزایش رشد ۳۷ درصدی را  خواهیم بود.
هم اکنون با تلاش و کوشش مجموعه ۱۰۰ تخت در واحدهای درمانی مستقر و آماده بهره برداری است.
*مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در راستای ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی به دو روش درمان مستقیم و غیر مستقیم در استان ارائه خدمت می نماید.در درمان مستقیم از طریق سه مرکز بستری در شهرهای بوشهر ،برازجان و عسلویه و هفت مرکز سرپایی در شهرهای بوشهر ،برازجان ،گناوه،دیلم،دیر،کنگان و جم به ارائه خدمات درمانی می پردازد.
* در حال حاضر بجز شهرستان دشتی که این مدیریت مرکز درمانی سرپایی در شهر خورموج در حال احداث دارد و در شهرستان تنگستان که مرکز درمانی سرپایی شهر دلوار را آماده ساخت دارد در سایر شهرستانها دارای مراکز درمانی می باشد.
*در حال حاضر سه پروژه درمانی در شهرهای برازجان ،خورموج و جم در حال احداث می باشد و دو پروژه احداث مرکز درمانی در شهرهای دیلم و دلوار نیز آغاز شده است.
*بیمارستان سلمان فارسی با 186تخت دومین بیمارستان بزرگ استان بوشهر و سازمان تامین اجتماعی می باشد که مفتخر به ارائه خدمات رایگان به بیمه شدگان تامین اجتماعی می باشد.
* دومین تولید کننده خدمات درمانی در استان همچنین در برخی شهرستان ها تنها ارائه کننده خدمات بستری از جمله با در اختیار داشتن بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص)عسلویه به تنهایی عهده دار ارائه خدمت درمانی به مردم در قطب انرژی کشور می باشد.
*مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در دو شهر بوشهر و برازجان هم دارای مرکز درمانی بستری و هم مرکز درمانی سرپایی می باشد.
*مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با 186 تخت بستری در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر ،42تخت بیمارستان مهر برازجان و 32 تخت بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص)مجموعا 260تخت بستری استان و 20درصد از کل تخت های استان را در اختیار دارد.
*در درمان غیر مستقیم مدیریت درمان با 524مرکز تشخیصی و درمانی استان قرارداد همکاری دارد.


عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در سال 1399

*در سال1399 مراجعین سرپایی به درمان مستقیم (ویزیت، پاراسرپایی، جراحی سرپایی و مراجعین به مامائی و مشاوره و تغذیه و...) بیش از 2 میلیون و 295 هزار نفر بوده است.
*بستری شدگان در مراکز درمانی در سال1399 تعداد 23606 نفر بوده و درصد اشغال تخت68 درصد را ثبت نموده است. همچنین متوسط اقامت بیمار در مراکز درمانی 69/2 روز بوده است.
*ضریب اشغال تخت سه بیمارستان ما در استان بوشهر به ترتیب بیمارستان سلمان فارسی بوشهر 80 درصد، بیمارستان مهر برازجان 50 درصد و بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه 51 درصد بوده است که بیمارستان سلمان فارسی بیشترین میزان ضریب اشغال تخت را به خود اختصاص داده است.
*تسویه حساب مطالبات دانشگاهی بطور کامل

 آخرین گزارش مراحل پیشرفت پروژه های توسعه:

 * فضا و تجهیزات ۷۰ تخت توسعه ای بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بصورت کامل تکمیل گردیده و آماده افتتاح می باشد.

* تجهیزات ۲۰  تخت توسعه ای بیمارستان مهر برازجان تهیه و در محل مستقر شده که پس از اتمام و مهیا نمودن فضای فیزیکی تخت ها چیدمان تجهیزات در بخش های مورد نظر انجام و آماده افتتاح می باشد .

* تجهیزات ۸ تخت تخصیص یافته توسط سازمان و (۴ تخت اهدایی شورای راهبری پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی ) بخش های ویژه بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص) تهیه و تا آماده شدن فضای فیزیکی اصلی در بخش های موجود  جانمایی مستقر و آماده افتتاح و بهربرداری است.

اقدامات انجام شده مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در خصوص مقابله با بحران اپیدمی کرونا ویروس در سال 1399

1- تهیه و تدوین استراتژی امداد بک و مدیریت بحران مراکز بر اساس بندها و اقدامات آن از آغازین روز
2- ایجاد دبیرخانه امداد بک و ستاد مدیریت بحران کرونا در ستاد مدیریت و رصد شبانه روزی مراکز
3- تغییر  یا اضافه چیدمان نیروی انسانی درمانی با توجه به وضعیت بحران و گاها شبانه روزی کردن برخی از درمانگاه با نظر فرمانداران محترم در شهرستان های کنگان و دشتستان
4-  تامین اعتبار و صدور مجوزات لازم جهت تهیه  کلیه لوازم حفاظت فردی و ایمنی برای تمامی کارکنان و  تمامی مراکز و عندالزوم خرید متمرکز و توزیع در مراکز حسب کارشناسی میزان مصرف












 

5- پیش بینی و پرداخت حق الزحمه و مزایای استفاده از  وسایل حفاظت فردی جهت فرهنگ سازی و تشویق و  قدردانی از پرسنل  و پزشکان کلیه مراکز ملکی
6-پیش بینی و پرداخت حق الزحمه متناسب به پرسنل و پزشکان درگیر و خصوصا پزشکان و دندانپزشکان که به دلیل اعمال محدودیت های قانونی و ایمنی  (لغو عمل های الکتیو و غیره  ) دچار آسیب و زیان عملکرد شده اند
7- ایجاد بخش های حاد تنفسی حسب مصوبات ستاد بحران کرونا
8- پیش بینی ‌و اخذ مجوزات لازم جهت تامین 90 نیروی جایگزین پرسنل و پزشکان درگیر و تا پایان دوره نقاهت و عندالزوم پایان دوره بحران کرونا
9- تهیه و اجرای طرح  ابتکاری نسیم ۱۹ (نوروزی سلامتی یار مردم ) جهت تحویل رایگان داروهای ضروری  ۲۴ هزار بیمار مزمن در سطح استان (عدم نیاز به مراجعه حضوری بیماران مزمن به مراکز درمانی جهت تهیه دارو)
10-  انجام غربالگری و تست کلیه پرسنل درمانی و پشتیبانی و کارمندان شعب بیمه حسب درخواست و تشخیص پرسنل درگیر بدون علامت و ارجاع آن به قرنطینه خانگی و یا محل های پیش بینی شده سازمانی
11- انجام و نصب تجهیزات و الزامات کنترل حفاظت فردی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حسب دستور العمل های صادره در تمامی مراکز
12- اطلاع رسانی وسیع در خصوص افزایش سطح اطلاعات مقابله با اپیدمی کرونا برای  پرسنل ، بیماران و مراجعین به روش های مختلف از تولید محتوای در فضای مجازی تا چاپ بتر ها و برشورها و  توزیع ماسک و بسته های حفاظت فردی و غیره

پیگیری و مکاتبات پروژه های درمانی استان
طی نامه هایی که به مدیرعامل محترم سازمان جناب آقای دکتر سالاری ارسال نمودیم در مورد مراکز در حال ساخت و نیازهای این پروژه ها جهت افتتاح و همچنین جذب نیروهای درمانی و اداری آن مکاتبه شده که با کمال مساعدت جناب مدیرعامل امور در دست اقدام قرار گرفته است.
همچنین در مورد افزایش تخت بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه و تبدیل به بیمارستان جنرال، شبانه روزی شدن درمانگاه امام موسی کاظم (ع) برازجان، مشکلات و مسائل درمانی بیمه شدگان جهت خرید خدمت و هزینه اعزام بیماران اورژانسی، راه اندازی درمانگاه دلوار در مکان اسیتجاری تا اتمام درمانگاه ملکی و جذب نیروی انسانی آن مکاتبات لازم صورت گرفته که مدیر عامل محترم دستورات لازم را در خصوص موارد ذکر شده صادر نموده است.
پیگیری جهت احداث فضای درمانی مورد نیاز به تعداد 64 تخت بستری در بیمارستان مهر برازجان، آغاز به کار پروژه های دلوار و دیلم، راه اندازی درمانگاه دوم در شهر بوشهر  در فضای بیمارستان سلمان فارسی
پروژه های در حال ساخت مراکز درمانی در سطح استان
پلی کلینیک امام موسی کاظم (ع) برازجان:
95 درصد پیشرفت فیزیکی و آماده بهره برداری است
درمانگاه جم:75 درصد پیشرفت فیزیکی
درمانگاه خورموج:75 درصد پیشرفت فیزیکی


گزارش آمار عملکردی طرح نسخه الکترونیک در بوشهر

شروع طرح نسخه الکترونیک در بوشهر : 3/10/1397
تعداد کل پزشکان ثبت نام شده در سامانه ep تا کنون : 1087  نفر
تعداد پزشکان فعال در سامانه ep  : 801 نفر

تعدادکل نسخه تولید شده از ابتدای طرح تا کنون : 1276174
تعدادکل نسخه تولید شده از ابتدای سال 1400 تا کنون : 294436
شامل:   نسخ دارویی:   129090                 نسخ پاراکلینیک: 57315                نسخ ویزیت و خدمات :108031

تعداد کل مراکز طرف قرارداد در استان بوشهر: 524
پزشک و دندانپزشک : 200 نفر                                                     پزشک و دندانپزشک فعال : 200 نفر
داروخانه : 119                                                                         داروخانه فعال : 119
مراکز پاراکلینیک :  124                                                              مرکز پاراکلینیک فعال : 124
درمانگاه و شبکه بهداشت :62                                    
درمانگاه خصوصی :   16                             فعال :  13                                              غیر فعال : 3
درمانگاه وابسته غیردانشگاهی : 14                 فعال :  11                                              غیر فعال :3
درمانگاه وابسته دانشگاهی :  32                    فعال :    25                                            غیر فعال :7

بیمارستان و مرکز جراحی محدود : 20      
   بیمارستان : 16                                               مرکز جراحی محدود : 4



کانال خبری نوای جنوب

برچسب ها:
رکاب پور

نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

کد امنيتي: [تغيير کد]

اخبار استان بوشهر

اخبار استان فارس

اخبار ورزشی

پربازدیدترین اخبار